Netflix-filmrecensie: The Highwaymen

Netflix-filmrecensie: The Highwaymen
Kevin Costner en Woody Harrelson gaan op boevenjacht

Op 29 maart 2019 heeft Netflix de nieuwe film The Highwaymen toegevoegd aan het aanbod. Gangsterduo Bonnie en Clyde is op de vlucht, en Kevin Costner en zijn maatje Woody Harrelson gaan op dievenjacht. Lees hier de Netflix-filmrecensie van The Highwaymen.

Benieuwd naar de allernieuwste filmrecensies? Die lees je hier.

Wereldberoemd gangsterduo
Het verhaal speelt zich in 1934 af in Texas. Frank Hamer (Kevin Costner) en Maney Gault (Woody Harrelson) zijn gepensioneerde politielegendes die ingeschakeld worden om een einde te maken aan de roof- en moordtocht van Bonnie en Clyde. Het beruchte gangsterduo glipt al twee jaar door de mazen van het politienet en zijn ongekend populair bij het Amerikaanse volk. Met ouderdomskwalen en rugklachten nemen de voormalige Texas Rangers het op tegen een gemoderniseerd Amerika, waar ze steeds minder van begrijpen.

Kevin Coster en Woody Harrelson in de film The Highwaymen

Over het legendarische liefdeskoppel Bonnie en Clyde zijn al vele films gemaakt. Dit waargebeurde verhaal niet vertellen vanuit het perspectief van het gangsterduo is een interessante keuze. Zet de grote acteurs Kevin Costner en Woody Harrelson bij elkaar en op papier heb je al een ijzersterke film. Bij het bekijken van deze film kom je tot een andere conclusie. Met een zeer traag intro en een langzaam verhaal wordt het maar niet spannend; eerder saai. Pas in het tweede deel van de film wordt het allemaal wat beter, maar dan is het eigenlijk al te laat. Voor liefhebbers van gangsters en gleufhoeden is dit tijdsbeeld een aardige geschiedenisles, anders gewoon overslaan.

Naast Kevin Costner (Hidden Figures) en Woody Harrelson (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) is ook actrice Kathy Bates (Titanic) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door John Lee Hancock (The Blind Side).

The Highwaymen is vanaf 29 maart 2019 te zien op Netflix. Genre: Misdaad. Tijdsduur: 132 minuten. IMDb- 7,1.

Geef hieronder je commentaar op Netflix-filmrecensie: The Highwaymen of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: