Netflix-filmrecensie: Unicorn Store

Netflix-filmrecensie: Unicorn Store
Brie Larson op zoek naar kleuren, glitters en Unicorns

Vanaf 5 april is Unicorn Store, het regiedebuut van Brie Larson, te zien op Netflix. Bij deze release is het beroemde spreekwoord 'het ijzer smeden als het heet is', zeker van toepassing. Terwijl Captain Marvel nog in de bioscopen draait, kunnen we op Netflix glitters strooien en dromen over magische wezens. Lees hier de filmrecensie van Unicorn Store.

Volwassen worden
Het verhaal gaat over het meisje Kit. Zij is een kunstenaar die in haar eigen wereldje leeft en haar eigen stijl heeft. Helaas spreekt die stijl niemand aan en moet ze stoppen met haar kunststudie. Ze besluit terug te gaan naar haar ouders. Ze beseft dat het roer om moet en gaat op een saai kantoor werken. Opeens krijgt ze mysterieuze brieven die haar vragen om naar The Store te komen, gerund door The Salesman (Samuel L. Jackson), die haar vertelt over een bijzonder sprookjesachtig wezen.

Brie Larson en Samuel L. Jackson in de film Unicorn Store

Fantastisch dat de 29-jarige Brie Larson al haar regiedebuut maakt met de film Unicorn Store. Daarnaast is bekendgemaakt dat er meer werk op Netflix komt van Larson, die grote indruk maakte met haar rol als moeder in de hartverscheurende film Room. Unicorn Store is een zeer matige en vreemde film. Het verhaal gaat uiteindelijk over magie in het leven en volwassen worden, maar die magische momenten komen niet. Ook weet de actrice je niet te pakken met haar karakter. Voor liefhebbers van Brie Larson is deze film misschien het kijken waard, anders kun je het beter heel snel aan de Unicorns voeren.

Naast Brie Larson (Captain Marvel) en Samuel L. Jackson (The Hitman's Bodyguard) zijn ook Joan Cusack (Snatched) en Mamoudou Athie (The Front Runner) te zien in deze film. Met het regiedebuut voor Brie Larson (Room).

Unicorn Store is vanaf 5 april 2019 te zien op Netflix. Genre: Komedie, Drama. Tijdsduur: 92 minuten. Lees hier meer over de film Unicorn Store.

Geef hieronder je commentaar op Netflix-filmrecensie: Unicorn Store of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:
Tags: kunst, productie, film, winkel, bioscoop, netflix, actrice, brieven, wezen, kunstenaar, kantoor, kleuren, saai, eenhoorn, afwijzing, volwassen, komedie, beoordeling, strooien, special, vreemde, stijl, magie, samuel l. jackson, moeder, front, ouders, joan cusack, karakter, marvel, on demand, drama, hitman, filmrecensie, kijken, wezens, bodyguard, brie larson, glitters, captain marvel