Recensie: Wild Rose, muziekfilm met Jessie Buckley en Julie Walters

Sprankelende countrymuziek-film met lef en moederliefde als hoofdthema's

Vanaf 16 mei is de hartverwarmende film Wild Rose te zien in de Nederlandse bioscopen. Rose-Lynn Harlan heeft maar één droom, een grote countryster worden in Nashville, Amerika. Er is één probleem: ze komt net uit de gevangenis en heeft geen geld. Gids.tv heeft de film al gezien. Lees hier de filmrecensie van de film Wild Rose.

I never promised you a rose garden
Het verhaal gaat over Rose-Lynn Harlan, die ervan droomt een countryster te worden in Nashville. Dat is best moeilijk als je net uit de bak komt met een enkelband om. Bovendien woont ze in het Schotse Glasgow en heeft ze twee kinderen. Haar moeder Marion vond die dromen van Rose-Lynn vroeger heel leuk, maar is er nu wel klaar mee. Vooral omdat zij degene is die voor de kinderen zorgt. Gaat Rose-Lynn toch haar dromen volgen?

Actrice Julie Walters in de film Wild Rose

Ten eerste is het fantastisch dat countrymuziek weer eens de aandacht krijgt in een film, met als hoofdrolspeler een soort criminele Ilse DeLange. Voor liefhebbers van muziekfilms (zelfs als je niets met countrymuziek hebt) kunnen we de vraag 'Moet je hiervoor naar de bioscoop?' beantwoorden met een volmondig 'ja'. De weergaloos acterende Jessie Buckley zingt ook nog eens fenomenaal en de film heeft een ontroerend verhaal met een paar kippenvelmomentjes. Natuurlijk zijn er voorspelbare momenten in deze productie, maar daar is vrij snel overheen te stappen. Ook actrice Julie Walters is weer prachtig om naar te kijken in een verhaal over moederliefde, hoop, dromen en doorzettingsvermogen. Een brutale, lieve en sympatieke film die countrymuziek weer op de kaart zet.

Naast Julie Walters (Mary Poppins Returns) en Jessie Buckley (Beast) zijn ook Sophie Okonedo (Hotel Rwanda) en Craig Parkinson (Black Mirror: Bandersnatch) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Tom Harper (Peaky Blinders).

Wild Rose is vanaf 16 mei 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Drama, Muziekfilm. Tijdsduur: 111 minuten.