Recensie: Pikachu komt in actie in Pokémon Detective Pikachu

Film met Ryan Reynolds is een feest van herkenning voor Pokémon-fans

In 2016 was er opeens een spel, een rage die wereldwijd insloeg als een bom. Spelers gingen daarbij met hun smartphone in de echte wereld op zoek gaan naar de Japanse animatiemonstertjes: Pokémon Go. Nu is er een film, met de gele schattige Pikachu in de hoofdrol, die inspringt op de hernieuwde interesse in Pokémon. Vanaf deze woensdag is Pokémon Detective Pikachu te zien in de Nederlandse bioscopen. Lees hier de filmrecensie van Pokémon Detective Pikachu.

Gotta catch 'em all!
Tim (Justice Smith) krijgt het verontrustende bericht dat zijn vader Harry wordt vermist, een detective die werkzaam is in de metropool Ryme City. Hij gaat op zoek naar zijn vader en reist naar Ryme, een een enorme stad waar mensen en Pokémon zij aan zij leven. De gele grappenmaker Pikachu blijkt de voormalige detective-partner van Tims vader Harry. Samen zetten ze de zoektocht naar Tims vermiste vader verder.

Justice Smith in de film Pokémon Detective Pikachu

Het kon natuurlijk niet uitblijven dat er avonturen van deze populaire Japanse wezentjes op het witte doek zouden verschijnen. Na de enorme rage uit 2016 willen de fans meer en dat krijgen ze. De sympathieke acteur Ryan Renolds (Deadpool) spreekt de stem van Pikachu in en zorgt voor leuke, ontroerende en schattige momenten. Het verhaal is wat eenvoudig, maar dat mag de pret niet drukken. Pokémon Detective Pikachu is een geslaagde live action-animatie, met de gele hoofdrolspeler als superster. Voor de echte fans is dit een feest van herkenning, dat je dan ook niet mag missen.

De stem van acteur Ryan Reynolds (The Hitman's Bodyguard) is te horen. Daarnaast zijn ook Justice Smith (Jurassic World: Fallen Kingdom), Bill Nighy (Love Actually) en Kathryn Newton (Blockers) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Rob Letterman (Shark Tale).

Pokémon Detective Pikachu is vanaf 8 mei 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Avontuur. Tijdsduur: 106 minuten.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Pikachu komt in actie in Pokémon Detective Pikachu of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: