Recensie: The Hustle met Anne Hathaway en Rebel Wilson als oplichtersduo

Komedieactrices geven alleen geen garantie tot gierende lachbuien

De nieuwe komedie The Hustle is donderdag in première gegaan in de Nederlandse bioscopen. 'Diamonds Are a Girl's Best Friend', moeten deze twee oplichters in Zuid-Frankrijk gedacht hebben, waar vooral mannen de klos zijn als ze deze twee tegenkomen. Met een grappige geacteerde traan, maar waar helaas weinig te lachen valt. Lees hier de filmrecensie van de film The Hustle.

Van galajurk tot vuilniszak
Deze komedie vertelt het verhaal van twee oplichtsters die geheel toevallig in elkaars vaarwater terechtkomen. De amateuristische oplichtster Penny (Rebel Wilson) belandt bij toeval in de Zuid-Franse badplaats Beaumont-sur-Mer, waar het wemelt van de rijke mannen. Dit is het werkterrein van professional Josephine (Anne Hathaway). Als de paden van de twee dames elkaar kruisen en Penny alle bestaande plannen van Josephine in de war gooit, besluit ze om haar kennis van het vak toch te delen met Penny.

Anne Hathaway en Rebel Wilson in de film The Hustle

The Hustle is een remake van de klassieker Dirty Rotten Scoundrels uit 1988. Toen met de twee rivaliserende oplichters Michael Caine en Steve Martin in de hoofdrol. In 2019 hebben de vrouwen het voor het zeggen. Ongeacht wat je mag vinden van Anne Hathaway of Rebel Wilson, is het combineren van die twee tegenpolen een aardige keuze. De film telt enkele grappige momenten, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. Een lange zit in de bioscoop is het uiteindelijke resultaat, waarbij je je afvraagt of dit wel gemaakt had moeten worden. Een komedie die bestaat uit flauwe inkoppertjes, saaie dialogen en een scenario dat rommelig aanvoelt. Plus actrice Rebel Wilson in een herhaling van zetten. Overslaan, want in dit genre is echt beter te vinden.

Naast Anne Hathaway (The Devil Wears Prada) en Rebel Wilson (Isn't it Romantic) zijn ook Alex Sharp (To The Bone) en Casper Christensen (Dan-Dream) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Chris Addison (Veep).

The Hustle is vanaf 16 mei 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Komedie. Tijdsduur: 94 minuten. IMDb-score 5,1.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: The Hustle met Anne Hathaway en Rebel Wilson als oplichtersduo of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:
Tags: vrouwen, frankrijk, productie, film, bioscoop, 1988, dialoog, première, klassieker, hustle, zuid-frankrijk, lachen, recensie, komedie, kruisen, toeval, dames, beoordeling, professional, badplaats, remake, anne hathaway, steve martin, scenario, mannen, michael caine, dirty rotten scoundrels, to the bone, veep, rebel, filmrecensie, de klassieker, kennis, duo