Recensie: Seizoen 8 van Game of Thrones heeft hoogte- en dieptepunten

Haastige spoed is in Westeros zelden goed (spoiler vrij)

Vandaag is het doek gevallen voor de epische hitserie Game of Thrones. Wat begon als een vrij kleine HBO-serie, bijna negen jaar geleden, is uitgegroeit tot een peperdure hitserie vol grote verrassingen, humor en dood en verderf. Wie neemt plaats op de Iron Throne en zal daarmee heersen over Westeros? Gids.tv heeft de serie gezien. Lees hier de recensie van de serie Game of Thrones seizoen 8.

Bekijk hier: Waar en hoe is seizoen 8 van Game of Thrones te zien? En lees hier: Dit zijn de 6 titels en het uitzendschema van Game of Thrones seizoen 8.

De Zeven Koninkrijken en een troon
De serie bevat een flinke hoeveelheid verhaallijnen. Het overgrote deel van de serie speelt zich af op het fictieve continent Westeros, waar enkele adellijke families strijden om de macht in het rijk. Daarnaast komt ook de strijd tussen de Nachtwacht (Night's Watch) en de gevaren achter de Grote Muur aan bod. Het andere gedeelte van de serie speelt zich af op het oostelijke continent Essos, waar Daenerys Targaryen zich een weg probeert te banen naar haar koningschap in Westeros.

Actrice Emilia Clarke als Daenerys Targaryen in de serie Game of Thrones

Na lang wachten, acht seizoenen en 73 afleveringen is het doek gevallen. Fans over de hele wereld hebben de meest shockerende en heftige plotwendingen beleefd. Er is echter ook kritiek op dit laatste seizoen. Haastige spoed is zelden goed, dat is het spreekwoord dat helaas van toepassing is op de afsluiting van Game of Thrones. Ook worden enkele onlogische ontwikkelingen in de plot fel bekritiseerd. En dat is eeuwig zonde. Game of Thrones blijft niettemin het beste dat we op seriegebied gezien hebben, met legendarische oneliners, een weergaloze cast en geweldige special effects. We kunnen HBO alleen maar bedanken voor tien jaar kijkplezier in King's Landing, Winterfell en al die andere onvergetelijke plaatsen. En Dracarys! voor altijd!

Naast Lena Headey (Cersei Lannister) en Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister) zijn ook Emilia Clarke (Daenerys Targaryen) en Kit Harington (Jon Snow) te zien in deze serie. De laatste aflevering is geregisseerd door David Benioff en D.B. Weiss. De afleveringen zijn gebaseerd op de boeken uit de serie Het lied van ijs en vuur van de Amerikaanse schrijver George R.R. Martin.

De 6 afleveringen van Game of Thrones zijn vanaf 20 mei 2019 in Nederland compleet te zien bij Ziggo.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Seizoen 8 van Game of Thrones heeft hoogte- en dieptepunten of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:
Tags: koningin, nachtwacht, miljoen, nederland, koning, troon, koningschap, lied, finale, budget, televisie, boeken, game of thrones, rijk, landing, schrijver, serie, hbo, coster, recensie, clarke, beoordeling, special, dieptepunten, kritiek, ijs, vuur, dood, knal, jon snow, nikolaj coster-waldau, lena headey, emilia clarke, kit harington, game, plezier, laatste seizoen, kijken, sensatie, hitserie, seizoen