Recensie: duistere superheld brengt chaos en horror in Brightburn

James Gunn presenteert nieuw genre: Superheldenhorror

Deze donderdag is de nieuwe film van regisseur David Yarovesky in première gegaan in de Nederlandse bioscopen, waarin een buitenaards ruimteschip in de duistere nacht met een harde knal neerstort op aarde. Er wordt een buitenaards kind gevonden. Het kind lijkt in eerste instantie ongevaarlijk, maar groeit uit tot de grootste bedreiging voor de aarde. Lees hier de filmrecensie van Brightburn.

Moederliefde door grenzen
In de film zien we hoe actrice Elizabeth Banks getuige is van een buitenaardse crashlanding. Haar moederinstinct overtuigt haar om de baby die ze in het wrak vindt op te voeden als haar eigen zoon. Maar al snel blijkt dat de jongen sterker is dan een normaal kind, en dat hij bestuurd wordt door ongekende krachten. De moederliefde verandert al snel in doodsangst.

Actrice Elizabeth Banks in de film Brightburn

Het door James Gunn geproduceerde Brightburn zet een compleet nieuw genre op de kaart. Wat dat betreft is deze vermakelijke film orgineel. Met een dikke knipoog naar Superman (The Man of Steel) blijft dit verhaal niettemin inspiratieloos en onlogisch, zoals op het moment dat de twaalfjarige zoon een geweer voor zijn verjaardag krijgt. De wenkbrauwen van de kijker zullen zich een paar keer fronsen, maar als je dit loslaat blijft er een behoorlijk spannende, luxe B-film over, in de positieve zin van het woord. Voor liefhebbers van superhelden- en horrorfilms is het een interessante cocktail, die voor hen naar meer zal smaken.

Naast Jackson A. Dunn (Avengers: Endgame) en Elizabeth Banks (The Happytime Murders) is ook David Denman (Logan Lucky) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door David Yarovesky (Guardians of the Galaxy: Inferno).

Brightburn is vanaf 23 mei 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Horror. Tijdsduur: 90 minuten.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: duistere superheld brengt chaos en horror in Brightburn of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: