Recensie: docu Three Identical Strangers is verbazingwekkend en krankzinnig

Drie identieke broers die gescheiden opgroeien en twintig jaar later bij toeval worden herenigd

Vanaf 16 mei 2019 draait de bizarre documentaire Three Identical Strangers in de Nederlandse filmhuizen en in sommige Nederlandse bioscopen. Er is veel toeval in de wereld, maar dit onvoorstelbare verhaal slaat echt alles. Drie mannen ontdekken dat zij tot een drieling behoren, maar na hun geboorte door drie verschillende gezinnen zijn opgevoed. Lees hier de recensie van de docu Three Identical Strangers.

Drieling en totale vreemden
Three Identical Strangers voelt in het begin van de docu als een echte feelgoodfilm. In de herfst van 1980 begint Robert Shafran aan zijn studie in New York en komt er dan achter dat hij al die jaren een tweelingbroer heeft gehad, Edward Galland. Wanneer het verhaal in het lokale nieuws verschijnt, blijkt er plotseling nog een derde broer te zijn. Heel Amerika is een tijd lang volledig in de ban van het krankzinnige verhaal.

Edward Galland, David Kellman en Robert Shafran in docu Three Indentical Strangers

Talkshows en roem
De docu vertelt ons over de ontmoeting van de drieling en de grote bekendheid, tot aan optredens in allerlei talkshows toe. De drie jongens van negentien waren een sensatie en krijgen zelfs een klein rolletje in Desperately Seeking Susan, de film van Madonna. Na ruim veertig minuten kantelt de documentaire naar de duistere en verdrietige keerzijde van dit verhaal.

Three Identical Strangers is een docu die bewijst dat het echte leven vaak vreemder is dan de wereld van de fictie. In de VS werd de documentaire een instant box office succes, maar door de vele talking heads is het echter niet gelijk een aanrader voor in de bioscoop. Vooral als je niets van dit waargebeurde verhaal weet, blijft deze docu wel boeien. Mocht deze productie on-demand beschikbaar komen, dan is het een goede kijktip. Het is zeker de moeite waard om deze opzienbarende documentaire eens gezien te hebben.

Three Identical Strangers is vanaf 16 mei 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen en filmhuizen. Genre: Documentaire. 96 minuten.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: docu Three Identical Strangers is verbazingwekkend en krankzinnig of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:
Tags: amerika, drieling, new york, documentaire, film, geboorte, studie, bioscoop, edward, boeien, herfst, madonna, recensie, ontmoeting, toeval, beoordeling, negentien, feelgood, scherm, nieuws, ban, mannen, on demand, verrassing, filmrecensie, sensatie, fictie