Recensie: Five Feet Apart wint liefde het van een dramatische ziekte cystic fibrosis?

Haley Lu Richardson en Cole Sprouse zijn verliefd en mogen elkaar niet aanraken

Aanstaande donderdag is de nieuwe romantische dramafilm Five Feet Apart te zien in de Nederlandse bioscopen. Stella is cystic fibrosis-patiënte, een ziekte die ook bekend is als de zogenaamde taaislijmziekte. Het is een erfelijke, chronische en helaas ongeneeslijke ernstige ziekte. Maar dan ontmoet ze de recalcitrante Will. De liefde bloeit op maar aanraken is verboden. Lees hier de filmrecensie van Five Feet Apart.

Aanraken is dodelijk
Het verhaal van Five Feet Apart gaat over Stella Grant (Haley Lu Richardson), een altijd vrolijk meisje dat een online videodagboek bijhoudt over haar ontwikkelingen in het ziekenhuis. Ze verblijft daar met vriend en medepatiënt Poe (Moises Arias) en onbekende maar interessante Will (Cole Sprouse). Stella en Will worden verliefd, maar de liefde blijft door hun ziekte op afstand. Kan liefde zelfs overwinnen als je elkaar niet mag aanraken, mag omhelzen of kussen?

Haley Lu Richardson en Cole Sprouse in de film Five Feet Apart

Een weinig originele film met enkele clichés is een feit als je naar deze productie kijkt. Toch doet deze film best veel goed. Ten eerste zet men de rampzalige ziekte Cystic Fibrosis (CF) in de spotlights. Daardoor wordt deze film ook aangrijpend en leef je echt mee met de bijna altijd optimistische Stella. Met name de hoofdrolspelers spelen prachtige rollen waardoor deze film een mooie voldoende krijgt. Zo is de soundtrack ook buitengewoon goed gekozen met Andy Grammer met Don't Give Up On Me en Kygo met Remind Me To Forget. Een ontroerende en lieve film, speciaal voor de doelgroep maar ook de oudere generatie gaat genieten als je deze genrefilm - met prachtige boodschap - in je hart sluit.

Naast Cole Sprouse (tv-serie Riverdale) en Haley Lu Richardson (The Edge of Seventeen) is ook Moises Arias (Ender’s Game) te zien in deze film.Deze productie is geregisseerd door Justin Baldoni (bekend als regisseur van de tv-documentaires My Last Days en als acteur van de tv-serie Jane the Virgin).

Five Feet Apart is vanaf 13 juni 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Drama, Romantiek. Tijdsduur: 116 minuten. IMDb-score 7,2.