Recensie: Toy Story 4 is het nieuwe kroonjuweel van Pixar

Buzz Lightyear: "Op naar de vijf sterren, en daar voorbij!"

Vanaf woensdag 26 juni 2019 is de nieuwe animatiefilm Toy Story 4 te zien in de Nederlandse bioscopen. Eindelijk! Na negen lange jaren zijn ze allemaal weer terug: Sheriff Woody Pride, Buzz Lightyear, Jessie, meneer en mevrouw Aardappelhoofd, Rex en vele anderen, plus een paar nieuwe gezichten. De verwachtingen zijn hooggespannen, gaat animatiestudio Pixar zichzelf weer overtreffen? Lees hier de recensie van de film Toy Story 4.

Afval of speelgoed?
In dit vierde deel gaat het leven van Woody en zijn vrienden verder bij Bonnie. Het meisje gaat voor het eerst naar de kleuterklas en heeft het daar niet makkelijk. Ze knutselt daarom een nieuw vriendje in elkaar: de spork Forky (een hilarisch personage met de stem van Tony Hale). De lepel-vork heeft houten voetjes, pijpenragers als armpjes en een rampzalige identiteitscrisis. Forky ziet zichzelf namelijk als afval, niet als speelgoed. Daardoor moet Woody hem uit allerlei bizarre en spannende situaties redden.

Woody (Tom Hanks) en Forky (Tony Hale) in de film Toy Story 4

Pixar, de koning van de animatiestudio's, doet het weer! Al aan het begin van de film valt op hoeveel kwaliteit er zit in de kleurrijke beelden: oog voor detail, geweldige dialogen en schitterende personages. Het hele spectrum van emoties komt voorbij in deze film, die voor jong en oud een feest is. We kunnen wel stellen dat dit misschien wel de beste Toy Story van de reeks is. Prachtige nieuwe karakters maken de film af, zoals de pop Gabby Gabby en de enge Bensons (een klassieke buikspreekpop) in de visueel overdonderende antiekwinkel. Daarnaast brengt de Canadese stuntman-pop Duke Caboom (Keanu Reeves) veel humor met zich mee. Wat animatiefilms betreft is dit weer de crème de la crème: vijf dikke sterren en heerlijk genieten voor het hele gezin.

Er zijn stemmen te horen van Tom Hanks (Woody), Tim Allen (Buzz Lightyear), Keanu Reeves (Duke Caboom), Annie Potts (Bo Peep) en Tony Hale (Forkey). Deze animatiefilm is geregisseerd door Josh Cooley (Up, Inside Out, Ratatouille).

Toy Story 4 is vanaf 26 juni 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Animatie, Familiefilm, Actie, Avontuur. Tijdsduur: 100 minuten.