Netflix-filmrecensie: Shaft met Samuel L. Jackson in actie tegen criminelen in Harlem

Brutaal en meedogenloos inclusief legendarische soundtrack

Op 28 juni 2019 heeft streamingdienst Netflix de gloednieuwe film Shaft toegevoegd aan hun aanbod. Eerst was daar Richard Roundtree in Shaft in het jaar 1971, daarna Samuel L. Jackson in de gelijknamige film in 2000. In 2019 is acteur Jessie T. Usher als de derde generatie Shaft. Kortom: criminelen kunnen maar beter dekking zoeken. Lees hier de Netflix-recensie van Shaft.

Misdaadbestrijding in Harlem
Het verhaal draait dit keer om John Shaft jr, zoon van de meedogenloze politieagent. John is, net zoals zijn vader, gaan werken in de misdaadbestrijding. Wanneer zijn beste vriend overlijdt onder verdachte omstandigheden, roept hij de hulp van zijn vader in. Samen gaan de twee op zoek naar de waarheid. Al snel krijgen ze hulp van nog een oude bekende.

Jessie T. Usher, Samuel L. Jackson en Richard Roundtree in de film Shaft

Twee weken na de Amerikaanse bioscooprelease gewoon thuis op de bank te bekijken. Is dit nou een goed of slecht teken? Een plus is de sterke soundtrack met natuurlijk de Theme from Shaft van Isaac Hayes en Best of My Love van The Emotions. Als het nummer Be My Baby van The Ronettes wordt ingezet, krijgt deze actiefilm ook wat meer vaart. Samuel L. Jackson is niet legendarisch genoeg in deze rol, wat ook geldt voor zijn zoon (Jessie T. Usher). Richard Roundtree als Shaft Sr. is leuk en nostalgisch. Een matige productie die niet sterk genoeg is voor de bioscoop, maar wel genoeg swag heeft om toch eens te bekijken. En dan nemen we de (vaak) flauwe humor graag voor lief.

Naast Samuel L. Jackson (Spider-Man: Far from Home) en Jessie T. Usher (Independence Day: Resurgence) zijn ook Richard Roundtree (What Men Want) en Regina Hall (The Hate U Give) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Tim Story (Fantastic Four).

Shaft is vanaf 28 juni 2019 te zien op Netlfix. Genre: Misdaad, Actie, Komedie. Tijdsduur: 112 minuten. IMDb-score 6,3.