Recensie: Crawl is zenuwslopende survivalhorror van de makers Don't Breathe en Evil Dead

Angstaanjagende alligators jagen op vader en dochter

Afgelopen donderdag is de zeer spannende horrorthriller Crawl in première gegaan in Nederlandse bioscopen. Origineel is het allemaal niet want Hollywood kent een rijke geschiedenis van vaak matige films met bloeddorstige alligators in de hoofdrol. Toch doet deze film iets heel goed: met zeer sterke special effects je de stuipen op het lijf jagen. Lees hier de filmrecensie van Crawl.

Orkaan Categorie 5
Wanneer een zeer gevaarlijke orkaan haar thuisstad in Florida raakt, negeert Haley (Kaya Scodelario) evacuatie orders om te zoeken naar haar vermiste vader (Barry Pepper). Omdat ze hem zwaargewond vonden in de kruipruimte van hun ouderlijk huis, raken de twee in de val door snelstromend water. Als de tijd op raakt om aan de storm te ontsnappen, ontdekken Haley en haar vader dat het stijgende waterpeil niet hun grootste probleem is.

Kaya Scodelario en Barry Pepper in de film Crawl

Een rampenfilm in combinatie met levensgevaarlijke alligators is een bijzondere verrassing in de bioscoop. Met een trillende bovenlip kijk je naar de angstaanjagende wezens die al je botten breken als je gegrepen wordt. Een klein minpuntje: vader en dochter worden flink gegrepen (laat realisme los) maar hun bloederige strijd - op leven en dood - wordt er nooit echt moeilijker op. De sympathieke acteurs Kaya Scodelario en Barry Pepper spelen goed maar de echte hoofdrolspelers zijn de roofdieren zelf. Visueel erg goed en steek je hand zeker niet in het water. In het genre 4 sterren en een absoluut spannende aanrader in de bioscoop.

Naast Kaya Scodelario (The Maze Runner) en Barry Pepper (Saving Private Ryan) zijn ook Anson Boon (The Alienist) en Jose Palma (Bohemian Rhapsody) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Alexandre Aja (The Hills Have Eyes).

Crawl is vanaf 11 juli 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Thriller, Horror. Tijdsduur: 87 minuten.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Crawl is zenuwslopende survivalhorror van de makers Don't Breathe en Evil Dead of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:
Tags: productie, film, evacuatie, florida, orkaan, storm, geschiedenis, waterpeil, bioscoop, thriller, extreem, dochter, botten, hollywood, première, realisme, sterren, horror, recensie, beoordeling, breathe, special, zwaargewond, zorg, maze, water, dood, kaya, vader, don t breathe, saving private ryan, vader en dochter, probleem, verrassing, zwaar, alligators, filmrecensie, wezens, val, spannend, bohemian rhapsody, rampenfilm