Recensie: Onderzeeër Le Terrifiant in zware problemen in The Wolf's Call

François Civil en Omar Sy schitteren in nieuwe onderzeeboot-thriller

Vanaf 25 juli is de nieuwe Franstalige thriller The Wolf's Call (Franse titel: Le Chant du Loup) in de Nederlandse bioscopen te zien. Een Franse nucleaire onderzeeër komt in onrustig vaarwater nadat een jonge officier een grote vergissing maakt. Foutje, moet kunnen baas! Gids.tv heeft de film al gezien. Lees hier de filmrecensie van The Wolf's Call.

Gids.tv bekijk als eerste alle nieuwe films in de bioscoop en on-demand. Lees hier al onze filmrecensies.

Nucleaire wereldoorlog
Aan boord van een Franse nucleaire onderzeeër heeft een jonge officier (François Civil) het bijzondere talent om de geluiden van vijandige onderzeeërs te identificeren. Als hij een grote inschattingsfout maakt zet hij niet alleen zijn reputatie op het spel, maar ook de levens van de hele bemanning. Hij is vastberaden om hun vertrouwen terug te winnen, maar wordt maximaal op de proef gesteld als hij in een gevaarlijke crisis terechtkomt, die na nog een fout kan ontaarden in een nucleaire wereldoorlog.

François Civil en Omar Sy in de film The Wolf's Call

Als er een nieuwe onderzeebotenfilm aan komt varen, hopen we natuurlijk met zijn allen dat het weer het bloedstollende niveau heeft van filmklassiekers als Das Boot of Crimson Tide. In geen geval komt deze film qua spanning of verhaal in de buurt van die toppers. Genreliefhebbers zullen een aardige film zien, maar voor het grote publiek zal het niet heel verheffend zijn. Dankzij een budget van ruim 22 miljoen euro (uitzonderlijk voor Europese begrippen) kunnen grote Franse acteurs, zoals François Civil, Omar Sy en Mathieu Kassovitz, opgetrommeld worden. De actie valt wat tegen: mannen die naar blauwe schermen kijken spelen de hoofdrol.

Naast François Civil (As Above, So Below) en Omar Sy (The Intouchables) zijn ook Mathieu Kassovitz (Amélie) en Paula Beer (Werk ohne Autor) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Abel Lanzac.

The Wolf's Call is vanaf 25 juli 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Thriller. Tijdsduur: 116 minuten. IMDb: 7,1.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Onderzeeër Le Terrifiant in zware problemen in The Wolf's Call of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: