Recensie: The Dead Don't Die met Bill Murray en Tilda Swinton

Levendige begraafplaats is maar een dood zootje

Vanaf donderdag 25 juli draait de komische zombiefilm The Dead Don't Die in de Nederlandse bioscopen. Deze film bewijst maar weer dat een indrukwekkende cast nog geen garantie is tot succes. Een slaapverwekkende comedy en horrorfilm die maar niet uit de grond wil komen, zelfs niet met namen zoals Bill Murray, Adam Driver en Tilda Swinton. Lees hier de filmrecensie van The Dead Don't Die.

Chardonnay, koffie en WiFi
Het slaperige stadje Centerville wordt geteisterd door een zombieplaag. De zombies lijken gevoed te worden door hetgeen dat ze deden vlak voor ze om het leven kwamen. Lokale agenten Chief Cliff Robertson (Bill Murray), officer Ronnie Peterson (Adam Driver) en officer Mindy Morrison (Chloë Sevigny) moeten zo snel mogelijk zien op te treden om de burgers van Centerville te beschermen.

Adam Driver, Chloë Sevigny en Bill Murray in de film The Dead Don't Die

Soms komen er bioscoopfilms uit die zo slecht zijn dat ze eigenlijk niet gemaakt hadden mogen worden. Deze zombiefilm is daarvan het levende bewijs. Het lukt de grote cast maar niet om er een leuke of spannende film van te maken. Humor maakt dit soort genrefilms, maar die is matig of ontbreekt volledig. Lichtpuntjes zijn de Amerikaanse rockster Iggy Pop als 'koffiezombie' en een aardige rol voor Tilda Swinton, die alles past wat ze aantrekt. Haar verhaallijn is echter zo'n grote tegenvaller, dat je stomverbaasd naar het scherm zit te kijken met de gedachte: waarom? The Dead Don't Die is een slaapverwekkende productie die meer dood is dan levend. Zelfs de genreliefhebbers zijn gewaarschuwd.

Naast Bill Murray (Ghostbusters) en Adam Driver (Star Wars: Episode VII) zijn ook Danny Glover (Lethal Weapon), Steve Buscemi (The Death of Stalin), en Tilda Swinton (Doctor Strange) te zien in deze film. Deze film is geregisseerd door Jim Jarmusch (Only Lovers Left Alive).

The Dead Don't Die is vanaf 25 juli 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Comedy, Horror. Tijdsduur: 105 minuten. IMDb-score 6,0.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: The Dead Don't Die met Bill Murray en Tilda Swinton of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: