Netflix-recensie: The Red Sea Diving Resort met Chris Evans en Michiel Huisman

Waargebeurd verhaal van de makers van Homeland

Afgelopen vrijdag is de nieuwe Netflix Original-film The Red Sea Diving Resort in première gegaan op de streamingdienst met de rode letters. De film tekent het waargebeurde verhaal op van een groep helden die grote groepen Ethiopische joden weten te redden vanuit een hotel in Sudan (aan de Rode Zee). Lees hier de Netflix-filmrecensie van The Red Sea Diving Resort.

Gids.tv bekijkt als eerste alle nieuwe films in de bioscoop en on-demand. Lees hier al onze nieuwe filmrecensies.

Wet op de Terugkeer
De Ethiopische Burgeroorlog woedt en heeft veel slachtoffers gemaakt. Het is het jaar 1977. Toentertijd mochten Ethiopische joden gebruik maken van de zogeheten 'Wet op de Terugkeer': Ze hadden het recht zich in Israël te vestigen en het Israëlische staatsburgerschap te verkrijgen. In deze film zien we hoe een groep Mossad-agenten, onder leiding van Ari Levinson (Chris Evans), aan het begin van de jaren tachtig grote groepen Ethiopische joden weet te redden vanuit een vervallen hotel in Sudan, aan de Rode Zee.

Chris Evans, Haley Bennett en Michiel Huisman in de film The Red Sea Diving Resort

Netflix heeft een grote en imponerende cast bijeen gekregen voor deze heldenfilm, die je kunt vergelijken met films zoals het ijzersterke Argo, 7 Days in Entebbe of het waargebeurde Munich. Het feit dat dit bijzondere verhaal weer in de spotlights staat is alleen maar te prijzen. De film bevat absoluut spannende momenten als de vele vluchtelingen het vervallen hotel bereiken, waar altijd wel gevaar heerst. Deze productie scoort punten op kostuums en setting van de jaren 70. Plus de rijke cast en bijrollen van Ben Kingsley (Schindler's List) en Greg Kinnear (We Were Soldiers). Wel is de tijdsduur van 2 uur en 10 minuten echt te lang. Deze film is oke maar nooit héél goed.

Naast Chris Evans (The Avengers) en Alessandro Nivola (American Hustle) zijn ook Haley Bennett (The Magnificent Seven)en Michiel Huisman (The Age of Adaline) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Gideon Raff (Homeland).

The Red Sea Diving Resort is vanaf 31 juli 2019 op Netflix te zien.

Geef hieronder je commentaar op Netflix-recensie: The Red Sea Diving Resort met Chris Evans en Michiel Huisman of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: