Recensie: Once Upon a Time... In Hollywood is Tarantino's nieuwe meesterwerk

Tijdloos stukje Hollywood-historie

Vanaf donderdag 1 augustus is de film Once Upon a Time... In Hollywood in de Nederlandse bioscopen te zien. * Lees hier de filmrecensie van Once Upon a Time... In Hollywood.

Gids.tv bekijk als eerste alle nieuwe films in de bioscoop en on-demand. Lees hier al onze nieuwe filmrecensies.

Vervallen ster Rick Dalton (Leonardo DiCaprio) en zijn stuntman en goede vriend Cliff Booth (Brad Pitt) willen weer meer succes met hun carrière. Dalton kan geen grote rollen meer krijgen en blijft steken bij een onsuccesvolle tv-serie. Tot overmaat van ramp woont Dalton naast Sharon Tate (Margot Robbie), de opkomende ster in Hollywood. Het frustreert Dalton, die wel een interessant aanbod krijgt...

Leonardo Di Caprio, Brad Pitt en Al Pacino

Alle klassieke Tarantino elementen zitten opnieuw in deze film: een overkoepelende verhaallijn ontbreekt bijna geheel en de karakterontwikkeling krijgt de overhand. Daarnaast zijn de 70's vibe, de bijpassende muziek en de (vieze) vrouwenvoeten weer present. Vooral de rol van Margot Robbie als Sharon Tate springt er uit, alhoewel zij weinig te doen krijgt. Uiteraard zijn DiCaprio en Pitt in uitstekende vorm. Een prachtige, klassieke Tarantino-film die zeker het kijken waard is. Het liefst natuurlijk in de bioscoop!

Naast Leonardo DiCaprio (Django Unchained), Brad Pitt (Inglorious Basterds) en Margot Robbie (I, Tonya) spelen ook Al Pacino (The Irishman) en Kurt Russell (The Hateful Eight) in deze film. De regie is in handen van Quentin Tarantino (Pulp Fiction).

Once Upon a Time... In Hollywood is vanaf 15 augustus 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: biogafisch. Tijdsduur: 161 minuten.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Once Upon a Time... In Hollywood is Tarantino's nieuwe meesterwerk of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:
Tags: ramp, muziek, stuntman, film, tv-serie, brad pitt, bioscoop, trailer, hollywood, leonardo dicaprio, serie, opkomende, leonardo, cliff, recensie, pitt, beoordeling, special, kurt, steken, dalton, vieze, Quentin Tarantino, The Hateful Eight, google, vriend, al pacino, kurt russell, leonardo di caprio, margot robbie, once, pulp fiction, django unchained, once upon a time, ster, on demand, sharon tate, filmrecensie, kijken, i tonya, once upon a time in hollywood, meesterwerk