Recensie: Blinded by the Light over Pakistaanse fan van Bruce Springsteen

Heerlijke inspirerende feelgoodfilm over dromen, leven en de kracht van muziek

Aanstaande donderdag gaat de feelgood-film Blinded by the Light in première in de bioscopen. Als de Brits-Pakistaanse tiener Javed (Viveik Kalra) in aanraking komt met de muziek van Bruce Springsteen, komt zijn leven totaal op zijn kop te staan. Lees hier de filmrecensie van Blinded by the Light.

Gids.tv bekijkt als eerste alle nieuwe films in de bioscoop en on-demand. Lees hier alle onze filmrecensies.

Bananarama girls, Wham boys en The Boss!
Javed groeit op in het Engelse stadje Luton van 1987, de periode waarin prime minister Margaret Thatcher het voor het zeggen had. In die tijd van racisme en economische malaise schrijft Javed gedichten om te ontsnappen aan de intolerantie van de stad en de starheid van zijn traditionele vader. Als een klasgenoot hem de muziek van 'The Boss' laat horen, ziet Javed de parallellen tussen de arbeidersklasse waartoe hij behoort en de indringende teksten van Springsteen. Voor hem is die muziek de uitlaatklep om met zijn unieke stem uiting te geven aan de dingen waar hij van droomt.

Nell Williams, Aaron Phagura en Viveik Kalra in de film Blinded by the Light

De titel Blinded by the Light is geïnspireerd op het waargebeurde verhaal van schrijver Sarfraz Manzoor (Javed). Je hoeft geen fan van Bruce Springsteen te zijn om deze leuke film te waarderen. Het hoge feelgood gehalte, het vleugje romantiek en de sterke hoofdrolspeler beloven al veel goeds. De basis is natuurlijk de muziek en de sterke songteksten van Springsteen, die prachtig verweven zijn in de film. Kortom: een zeer creatieve muziekfilm met fantastische boodschap. Durf te dromen, laat je inspireren en niets houd je nog tegen! En dat met de zegen van Springsteen zelf.

Naast Viveik Kalra (Voyagers) en Aaron Phagura (Doctor Who) zijn ook Kulvinder Ghir (Bend it Like Beckham), Nell Williams (Game of Thrones), en Dean-Charles Chapman (The Commuter) te zien in deze film. De regie is in handen van Gurinder Chadha (Bend It like Beckham).

Blinded by the Light is vanaf donderdag 22 augustus te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Comedy, Drama. Tijdsduur: 118 minuten.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Blinded by the Light over Pakistaanse fan van Bruce Springsteen of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:
Tags: tiener, margaret thatcher, muziek, minister, thatcher, film, racisme, game of thrones, bioscoop, comedy, schrijver, trailer, première, gedichten, recensie, droom, beoordeling, special, beckham, zegen, feelgood, boodschap, zanger, fans, bruce springsteen, fan, ban, wham, vader, kulvinder ghir, familie, doctor who, girls, stad, game, on demand, drama, filmrecensie, waargebeurd