Recensie: Night Hunter met Henry Cavill en de jacht op een seriemoordenaar

Grote sterrencast in een grauwe thriller

Sinds donderdag is de nieuwe film Night Hunter te zien in de Nederlandse bioscopen. De sympathieke acteur Henry Cavill (Superman) hangt zijn superheldenbestaan even aan de wilgen. Lees hier de filmrecensie van Night Hunter.

Voormalig rechter Cooper (Ben Kingsley) spoort samen met de jonge Lara (Eliana Jones) sekscriminelen op via het internet. Ze lokken hen in de val en nemen wraak voor de tientallen slachtoffers die de mannen hebben gemaakt. Maar wanneer Lara ontvoerd wordt door een gestoorde psychopaat die jarenlang tientallen vrouwen gevangen heeft gehouden en heeft misbruikt, moet Cooper samenwerken met de recherche om haar terug te vinden. Agenten Marshall (Henry Cavill) en Rachel (Alexandra Daddario) worden op de zaak gezet, en zij weten al snel de verwarde man Simon (Brendan Fletcher) in de kraag te vatten.

Henry Cavill en Alexandra Daddario in de film Night Hunter

Beoodeling van Gids.tv
Het is vaak een slecht voorteken wanneer een filmstudio een titel als Nomis in Amerika (vanwege de, naar verluidt, te vage naam) verandert in Night Hunter. In deze matige, maar erg duistere film wordt het slechte voorteken bevestigd. Hoofdrolspeler Henry Cavill lijkt soms verveeld en straalt niet op het witte doek, en ook de ijzersterke acteur Stanley Tucci heeft een vrij treurige bijrol. Alleen Brendan Fletcher als de psychopaat schudt de film nog even wakker. Er komt een 'konijn uit de hoge hoed' aan het eind van de film, maar zelfs dat kan het oplettende publiek wel aan zien komen. Misschien deze vergeten, en naar de film Prisoners (IMDb-score 8,1) op Netflix kijken. Vergelijkbaar, maar véél beter.

Naast Henry Cavill (Justice League) en Alexandra Daddario (Can You Keep a Secret?) zijn ook Ben Kingsley (Exodus: Gods and Kings) en Stanley Tucci (A Private War) te zien in de film. Deze productie is geregisseerd door David Raymond.

Night Hunter is vanaf 29 augustus 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: actie, Thriller, Drama. Tijdsduur: 99 minuten. IMDb-score 5,8.