Netflix serie-recensie: The I - Land slechte copycat van hitserie Lost

Nieuwe miniserie wordt een lange zit

Op donderdag 12 september is de miniserie The I- Land toegevoegd aan het aanbod van Netflix. Wuivende palmen, een idyllische zee en een prachtig eiland zijn het decor waar tien mensen op het strand wakker worden en oneindig veel vragen hebben: Wie zijn ze, waar komen ze vandaan, en wie is hier verantwoordelijk voor? Lees hier de Netflix serie-recensie van The I- Land.

The Hunger Games meets Lost
De miniserie vertelt het verhaal over tien mensen die wakker worden op een tropisch eiland zonder herinnering aan wie ze zijn en hoe ze er terecht zijn gekomen. Op het eerste oog ziet het eiland er prachtig uit, maar schijn bedriegt. De tien mensen kennen elkaar nauwelijks en worden geconfronteerd door de extreme psychologische en fysieke uitdagingen van het eiland. Wie is je vriend, en wie je vijand?

De cast van de nieuwe miniserie The I - Land

Na het zien van de eerste twee afleveringen weet je al dat deze serie niet veel beter wordt. In deze kleine twee uur schiet de kijker bijzonder weinig op en wordt er niet heel veel prijs gegeven. Maar dat is niet het enige dat niet goed gaat. Met een middelmatig acterende cast, rampzalige dialogen, slechte special effects en een saai verhaal hebben we hier te maken met een zeer zwakke serie. De vergelijking met de serie Lost is duidelijk, maar dan verliest deze serie het in alle opzichten. Zoek je een goede serie zonder al teveel clichés, meer orginaliteit, en goed verhaal? Dan kun je The I- Land beter overslaan.

Naast Natalie Martinez (Death Race), Kate Bosworth (The Devil Has a Name) zijn ook Ronald Peet (Change in the Air) en Alex Pettyfer (Magic Mike) te zien in deze serie. Deze productie is geregisseerd onder andere door Jonathan Scarfe (serie Van Helsing).

The I- Land is vanaf 12 september 2019 te zien op Netlfix. Genre: Drama, Avontuur, Mystery. IMDb-score 4,2. Deze miniserie heeft zeven afleveringen van ongeveer 40 minuten.

Geef hieronder je commentaar op Netflix serie-recensie: The I - Land slechte copycat van hitserie Lost of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: