Recensie: The Kitchen met Melissa McCarthy, Tiffany Haddish en Elizabeth Moss}

Recensie: The Kitchen met Melissa McCarthy, Tiffany Haddish en Elizabeth Moss
Na mislukte overval staan vrouwen aan de top

Vanaf donderdag 26 september is de film The Kitchen te zien in de Nederlandse bioscopen. Als drie kopstukken van de Iers-Amerikaanse maffia een overval vreselijk laten mislukken, blijven de vrouwen verloren en met weinig geld achter. Zonder geld lacht zelfs actrice en comedian Melissa McCarthy als een boerin met kiespijn. Lees hier de filmrecensie van The Kitchen.

Hell’s Kitchen
Het verhaal speelt zich af in de beruchte buurt Hell's Kitchen van de stad New York in het jaar 1978. Hier zwaait de Ierse maffia de scepter. Daar vallen de zware jongens Jimmy, Kevin en Rob na een mislukte overval in handen van de FBI. Uit pure wanhoop besluiten Kathy (Melissa McCarthy), Ruby (Tiffany Haddish) en Claire (Elisabeth Moss) de louche zaakjes van hun kerels over te nemen. Want kinderen kosten geld, en de huur is duur.

Hollywood zet de laatste tijd in op sterke spierballenfilms waar vrouwen het heft in eigen handen nemen. Met als voorbeelden de film van Jennifer Lopez, Hustlers, en de soortgelijke (moderne) misdaadfilm Widows (IMDb-score 6,9). De grote plussen van deze film zijn de soundtrack met The Chain van Fleetwood Mac (overigens ook een van de meest gebruikte songs in Guardians of the Galaxy Vol. 2) en het heerlijke Barracuda van de Amerikaanse rockband Heart. Op zich spelen de drie actrices McCarthy, Haddish en Moss prima rollen. Maar actrice Margo Martindale als maffiamatriarch Helen O'Carroll steelt absoluut de show. De film mist wel snelheid, vuur en actie, waardoor het toch allemaal wat vlak blijft. Twee en een halve ster voor deze misdadige vrouwenfilm.

Naast Melissa McCarthy (Can You Ever Forgive Me?) zijn ook Elisabeth Moss (The Handmaid's Tale), Tiffany Haddish (Bad Trip), Domhnall Gleeson (Peter Rabbit) en Margo Martindale (Instant Family) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Andrea Berloff (Straight Outta Compton).

The Kitchen is vanaf 26 september 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Misdaad, Drama, Thriller. Tijdsduur: 103 minuten. IMDb-score 5,2.