Netflix-recensie: In the Shadow of the Moon gaat Boyd Holbrook op jacht naar een seriemoordenares

Narcos-acteur in een ambitieus project

Vanaf vrijdag 27 september is de film In the Shadow of the Moon te zien op Netflix. Een kok, een buschauffeur en een concertpianist zijn de eerste slachtoffers die precies op hetzelfde moment vallen. Een spannende start van de film, waarin voor de jonge agent Thomas Locke (Boyd Holbrook) een slopende obsessie de kop opsteekt. Lees hier de Netflix-filmrecensie van In the Shadow of the Moon.

Blauwe hoodie gezocht
In het jaar 1988 start de jonge politieagent Thomas Lockhart een zoektocht naar een seriemoordenaar die op mysterieuze wijze om de negen jaar opduikt. Wat de vele misdaden van de moordenaar zo uitzonderlijk maken is dat er geen wetenschappelijke verklaringen voor te vinden zijn. Tijdens de soms zware zoektocht naar de waarheid lijkt de rechercheur zijn gezonde verstand te verliezen, waardoor hij zijn carrière en het leven van zijn familie op het spel zet.

Acteur Michael C. Hall in de film In the Shadow of the Moon

Met een krachtige opening gaat de film veelbelovend van start. Vooral de scene waarin een buschauffeur plotseling sterft en de bus stuurloos door de straten van Philadelphia rijdt, brengt veel actie en doorstroom in het verhaal. De cast is prima maar niet bijzonder, acteur Boyd Holbrook lijkt de stuurman van de cast te zijn. Deze productie doet het visueel ook erg goed, wat te danken is aan meestercinematograaf David Lanzenberg. Het lukt de film lang boeiend te blijven totdat het einde nadert. Het plot blijkt helaas erg ongeloofwaardig, waardoor deze film zich niet kan meten met soortgelijke genrefilms zoals de klassieker Se7en of Zodiac. Twee en een halve ster voor deze hypnotiserende blauwe maan.

Naast Boyd Holbrook (Logan) en Michael C. Hall (Game Night) zijn ook Rachel Keller (Legion), Cleopatra Coleman (Hover) en Bokeem Woodbine (Overlord) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Jim Mickle (Stake Land).

In the Shadow of the Moon is vanaf 27 september 2019 te zien op Netflix. Genre: Misdaad, Actie, Sci-fi. Tijdsduur: 115 minuten. IMDb-score: 6,2.

Geef hieronder je commentaar op Netflix-recensie: In the Shadow of the Moon gaat Boyd Holbrook op jacht naar een seriemoordenares of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:
Tags: actie, opening, zoektocht, misdaad, agent, productie, film, politieagent, maan, philadelphia, jacht, tv-serie, bioscoop, thriller, netflix, 1988, acteur, seriemoordenaar, spel, buschauffeur, moordenaar, klassieker, serie, meester, recensie, beoordeling, uitzonderlijk, misdaden, special, scene, logan, bus, gezocht, start, ongeloofwaardig, locke, se7en, zodiac, moon, familie, ster, game, on demand, rechercheur, imdb, kok, filmrecensie, de klassieker, sci-fi, waarheid, Jim