Netflix-recensie El Camino: A Breaking Bad Movie. Komt Walter White nog terug?

Met Jesse Pinkman en andere bekende Breaking Bad- gezichten (spoiler vrij)

Vanaf vrijdag 11 oktober is de film El Camino: A Breaking Bad Movie te zien op Netflix. Miljoenen fans over de hele wereld dachten dat het klaar was na een ijzersterk en perfect einde van vijf seizoenen Breaking Bad. Op 24 augustus bevestigde Netflix de lange speculaties over een vervolgfilm tot groot enthousiasme van de fans. Lees hier de Netflix filmrecensie van El Camino: A Breaking Bad Movie.

Wraak is zoet
De serie Breaking Bad vertelt het verhaal van de oudere scheikundeleraar Walter White (Bryan Cranston), die kanker heeft. Om geld voor zijn gezin te verdienen, begint hij samen met oud-leerling Jesse Pinkman (Aaron Paul) chrystal meth te maken. De film gaat verder waar de serie eindigde. De flink getraumatiseerde Jesse Pinkman is op zoek naar iemand, is uit op wraak en komt oog in oog te staan met een bekende. Is er nog kans op een beter leven?

Acteur Aaron Paul als Jesse Pinkman in de film 'El Camino: A Breaking Bad Movie'

Waar de serie het duo White/Pinkman volgde, richt de film zich alleen op Pinkman. Gaat de kijker de anti-held Walter White missen of neemt de fan genoegen met de sidekick? In deze recensie laten we in het midden of Walter White terug komt in deze film, om niets te verraden. Het is overigens aan te raden om eerst de serie te kijken, dan snap je het beste wat hoofdpersonage Jesse Pinkman nu doormaakt. El Camino start traag maar is voor de fans een heerlijk toetje. De film bevat een paar bloedstollende scènes met een goed acterende Aaron Paul. De cirkel was al rond in de fantastische serie, maar de film is absoluut een mooie toevoeging.

Naast Aaron Paul (Need for Speed) en Jesse Plemons (Game Night) zijn ook Charles Baker (The Neon Demon) en Matt Jones (Brightburn) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Vince Gilligan (Breaking Bad).

El Camino: A Breaking Bad Movie is vanaf 11 oktober 2019 te zien op Netflix. Genre: Misdaad, Drama. Tijdsduur: 122 minuten. IMDb-score: 9,0.