Recensie Netflix-serie Raising Dion: Achtjarige Ja'Siah Young is nieuwe superheld

Met acteur Michael B. Jordan (Black Panther)

Vanaf 4 oktober is de serie Raising Dion te zien op Netflix. Deze typische Amerikaanse televisieserie doet aan een soap denken, maar gooit daarbij melancholisch drama en elementen uit het superheldengenre in de mix. Leuke rollen zijn er voor de achtjarige Ja'Siah Young en Black Panther-acteur Michael B. Jordan in deze serie terug. Lees hier de Netflix-serie recensie van Raising Dion.

Superheld met zwevende LEGO stenen
Deze Netflix Original vertelt het verhaal van Nicole Reese, een moeder en tevens weduwe, die op een dag vast moet stellen dat haar zoon Dion over bovennatuurlijke krachten beschikt. Ze doet er alles aan om te achterhalen hoe het komt dat Dion deze krachten heeft, maar stelt tegelijkertijd ook alles in het werk om dit verborgen te houden voor de buitenwereld.

Ja'Siah Young en Alisha Wainwright in de serie 'Raising Dion'

De koek is nog lang niet op. Nog een superheldenserie, maar dit keer met een moeder-zoon relatie in de hoofdrol. De serie is gebaseerd op de gelijknamige comic book van Dennis Liu en bevat zeker aardige momenten. Maar het groot enthousiasme ontbreekt volledig. Deze serie kan maar niet kiezen of het drama of een actieserie wil zijn, wat deze productie niet ten goede komt. De vele sentimentele stukken nemen vaak de overhand en vooral als moeder Nicole haar problemen deelt met haar vriendinnen. Dat is allemaal niet heel boeiend en de serie verliest veel vaart. Ook de special effects overtuigen zeker niet altijd, vooral bij grote en belangrijke actiescenes. Al met al twee sterren, maar dan alleen omdat we allemaal wel een superheld willen zijn.

Naast Ja'Siah Young (Rough Night) en Alisha Wainwright (Criminal Minds) zijn ook Jason Ritter (A Million Little Things) en Michael B. Jordan (Creed) te zien in deze film. Deze productie is onder andere geregisseerd door Neema Barnette (Luke Cage).

Raising Dion is vanaf 4 oktober 2019 te zien op Netflix. Deze serie heeft 9 aflevering van ongeveer 40 minuten.

Geef hieronder je commentaar op Recensie Netflix-serie Raising Dion: Achtjarige Ja'Siah Young is nieuwe superheld of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: