Recensie: in Maleficent: Mistress of Evil brengt Angelina Jolie oorlog in sprookjesland

Familiefilm is visueel overdonderend

Vanaf vandaag - woensdag 16 oktober - draait de nieuwe film Maleficent: Mistress of Evil in de Nederlandse bioscopen. De blockbuster Maleficent (2014), met de boosaardige fee en een sequel op Doornroosje, was een groot succes. De oogverblindend mooie actrice Angelina Jolie keert terug met een goede raad voor haar stiefkind Aurora: "Liefde eindigt niet altijd goed, beastie." Lees hier de filmrecensie van Maleficent: Mistress of Evil.

Trouwen of oorlog
Het verhaal vindt een aantal jaar na het einde van het eerste deel plaats. Aurora en Phillip willen trouwen, maar Maleficent is bang dat Aurora (Elle Fanning) op dezelfde manier gekwetst wordt als zij jaren geleden. Maleficent ontmoet de moeder van Phillip, koningin Ingrith (Michelle Pfeiffer). Een nieuwe strijd is geboren: de koningin blijkt een geduchte tegenstander, want zij ziet Aurora als haar eigen dochter.

Michelle Pfeiffer als Koningin Ingrith in 'Maleficent 2'

Disney pakt visueel wederom uit met schitterende en rijk gedecoreerde sets. Maleficent: Mistress of Evil is een parel om te zien, met als stralend middelpunt Angelina Jolie, die in elke scène wel een nieuwe outfit uit de kast trekt. Ook de magische wezens, de natuur en het reusachtige kasteel zijn een lust voor het oog. Duidelijk is wel dat we hier met een familiefilm (kijkwijzer: 12 jaar) te maken hebben, daar het verhaal wat aan de dunne kant is. De verhaallijnen rond het kasteel, waar de ijzersterke actrice Michelle Pfeiffer de scepter zwaait, beklijven het meest. Niet zo goed als het eerste deel, maar zeker een aanrader om in de bioscoop te bekijken: drie sterren.

Naast Angelina Jolie (The Tourist) en Michelle Pfeiffer (Stardust) zijn ook Elle Fanning (The Neon Demon), Chiwetel Ejiofor (The Lion King) en Ed Skrein (Deadpool) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Joachim Rønning (Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge).

Maleficent: Mistress of Evil is vanaf 16 oktober 2019 in de Nederlandse bioscopen te zien. Genre: Avontuur, Familiefilm. Tijdsduur: 119 minuten.