Recensie: Wat is dan Liefde met Elise Schaap en de vele gezichten van de liefdes-Cupido

Komedie met muziek van André Hazes

Vanaf donderdag 17 oktober is de film Wat is dan Liefde te zien in de Nederlandse bioscopen. Met de sympathieke, sexy en misschien wel de grappigste actrice van Nederland: Elise Schaap. In deze film - die start met het gelijknamige nummer van André Hazes - lijkt ze toch een andere gedaante aan te nemen: een wolf in schaapskleren en dat doet ze ook erg goed. Lees hier de filmrecensie van Wat is dan liefde.

Lieve muzikant versus keiharde echtscheidingsadvocaat
In dit verhaal krijgt echtscheidingsadvocaat Cato de kans van haar leven wanneer ze gevraagd wordt om partner te worden bij een succesvol advocatenkantoor. Haar taak is om af te rekenen met de macho bedrijfscultuur die alleen maar lijkt te draaien om seks en geld. Haar directe collega Gijs vertegenwoordigt alles wat Cato verafschuwt. Terwijl ze een lieve vriendelijke muzikant thuis heeft zitten, wordt het toch verwarrend als cupido opnieuw langs komt.

Elise Schaap en Teun Luijkx in de film 'Wat is dan Liefde'

Een waanzinnige rol in de serie Familie Kruys als de hilarische Roemeense Ruxandra, of de Netflix-serie Undercover waar ze de lachers op haar hand krijgt als maffiavriendin Daniëlle. In deze film doet Elise het anders als de sympatieke Cato in een kleine liefdescrisis. In deze 'komedie' is deze actrice ook zeker de belangrijkste troef, met wel leuke rollen voor Teun Luijkx en groot acteertalent Maarten Heijmans. Helaas ontbreekt het aan orginaliteit (goed gekeken naar andere films), en gek genoeg ook aan humor. Wat is dan liefde is een wolf in schaapskleren en dat is dan wel weer een verrassing: twee en een halve ster.

Naast Elise Schaap (Ja, ik wil!) en Maarten Heijmans (De 12 van Schouwendam) zijn ook Michiel Romeyn (Alles is liefde) en Beppie Melissen (Kapsalon Romy) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Aniëlle Webster (Huisvrouwen Bestaan Niet).

Wat is dan liefde is vanaf 17 oktober 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Romantiek, Komedie. Tijdsduur: 103 minuten. IMDb-score 7,4.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Wat is dan Liefde met Elise Schaap en de vele gezichten van de liefdes-Cupido of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: