Recensie: Ready or Not is dé Halloween-sensatie van het jaar!

Huwelijksnacht wordt Samara Weaving's grootste nachtmerrie

De film Ready or Not gaat donderdag 24 oktober in première in de Nederlandse bioscopen. Het verhaal draait om Grace (Samara Weaving), zij is wees en opgegroeid in verschillende pleeggezinnen. Alex is daarentegen telg van een steenrijke Le Domas familie. Deze familie heeft zijn rijkdom vergaard met het maken van bordspellen. Om bij de familie te horen moet Grace een spel spelen waarbij je moet rennen voor je leven! Lees hier de filmrecensie van Ready or Not.

Hide and Seek
Het verhaal begint met een sprookjesachtige bruiloft van Grace en Alex. Als de klok 12 slaat en de huwelijksnacht begint staat opeens Tante Helene in de kamer. Ze worden naar een grote kamer geroepen waar de familie één voorstel doet. Grace kan pas echt bij de familie horen als ze met de schoonfamilie een spel gaat spelen. Ondanks dat Grace het wat raar vindt, gaat ze ermee akkoord en gaan ze verstoppertje spelen. Alleen haar schoonfamilie speelt een eigen versie van het spel en de grote vraag is: Haalt Grace de volgende morgen nog wel?

De cast van de film 'Ready or Not' met onder andere Adam Brody en Andie MacDowell

Houd je van horror met zwarte humor, dan slaat deze productie de spijker op zijn kop. De psychopathische familie bestaat uit een wervelende cast. Heerlijk om actrice Andie MacDowell (Groundhog Day) als moeder Becky Le Domas aan het werk te zien. Ook de hysterische scream-queen Samara Wearing past perfect in het plaatje. De sfeer van het landhuis, de setting en details van de film zijn erg goed. Plus een catchy soundtrack Hide and Seek die je niet meer uit je hoofd krijgt. Bovendien heeft Ready or Not goed gekeken naar andere films in het genre en daar het beste van uitgekozen. Buiten het minpuntje dat sommige scènes (vooral in de finale) snel voorbij gaan, is dit misschien wel de Halloween-hit van dit jaar. Deze huwelijksnacht is in de bioscoop gegarandeerd een leuke avond uit, vier sterren.

Naast Samara Wearing (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) en Adam Brody (Shazam!) zijn ook Mark O'Brien (Bad Times at the El Royale) en Andie MacDowell (Groundhog Day) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Matt Bettinelli-Olpin en Tyler Gillett.

Ready or Not is vanaf 24 oktober 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Horror, Thriller, Comedy. Tijdsduur: 95 minuten. IMDb-score 7,1.