Recensie: in oorlogsdrama The Kill Team staan complexe morele dilemma's centraal

Met acteur Alexander Skarsgård als de sadistische sergeant Deeks

Op donderdag 31 oktober gaat de film The Kill Team in première in de Nederlandse bioscopen. Acteur Alexander Skarsgård (True Blood) speelt een aardige rol in deze matige oorlogsfilm waarin morele dilemma's centraal staan, en die is gebaseerd op de gelijknamige documentaire die regisseur Dan Krauss in 2013 maakte. Lees hier de filmrecensie van The Kill Team.

Moord op onschuldige burgers
Dit op ware feiten gebaseerde oorlogsdrama gaat over Andrew Briggman (Nat Wolff), een jonge soldaat - gelegerd in Afghanistan - die situaties ziet die het daglicht niet kunnen verdragen. Wanneer hij getuige is van moord op onschuldige burgers door soldaten uit zijn peloton overweegt hij hier melding van te maken, maar het peloton wordt achterdochtig en Andrew begint te vrezen dat hij het volgende doelwit wordt.

Alexander Skarsgård in de film 'The Kill Team'

Het verhaal van één van de donkerste incidenten in de geschiedenis van het Amerikaanse leger. Een waargebeurd drama over een soldaat die grote beslissingen moet maken over wat hij ziet. Verwacht geen grote actiescènes in deze oorlogsfilm, maar een sober verhaal over een held die de waarheid durft te spreken. Het echte verhaal van de documentaire is beter en indrukwekkender; de filmversie is een lichte tegenvaller. On-demand is de beste keuze, want een groot scherm in de bioscoop waarop een grote zandbak het grootste deel van de tijd als decor fungeert, blijft niet heel lang boeien. Twee sterren voor The Kill Team.

Naast Nat Wolff (The Fault in Our Stars) en Alexander Skarsgård (True Blood) is ook Osy Ikhile (The Legend of Tarzan) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Dan Krauss (Vegas Baby).

The Kill Team is vanaf 31 oktober 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Drama, Thriller. Tijdsduur: 88 minuten. IMDb-score 5,7