Recensie: Last Christmas gered door sterke twist met heerlijke muziek van George Michael

Romantiek met Emilia Clarke en Henry Golding

Vanaf vandaag - donderdag 7 november - is de film Last Christmas te zien in de Nederlandse bioscopen. Actrice Emilia Clarke (Game of Thrones) viert Kerst wel heel vroeg dit jaar, maar gaat dit de blockbuster van december 2019 worden? Verwacht in ieder geval veel clichés, romantiek en een glimlach en een traan met de fantastische muziek van zanger George Michael. Lees hier de filmrecensie van Last Christmas.

Kerstelf versus Santa
Het verhaal draait om Kate (Emilia Clarke). Zij is een jonge vrouw die goed is in slechte beslissingen maken. Ze besluit te gaan werken als kerstelf in een winkel vol kerstartikelen waar haar bazin 'Santa' (leuke rol vertolkt door Michelle Yeoh) duidelijk de scepter zwaait. Maar dan komt Tom binnen wandelen. Haar leven neemt een nieuwe romantische wending. Voor Kate lijkt het te mooi om waar te zijn.

Actrice Michelle Yeoh in de romantische komedie 'Last Christmas'

Ongetwijfeld gaat de film Last Christmas volle bioscoopzalen trekken. De kerstsfeer in Londen vol romantiek en liefde is voor veel kijkers groots genieten. Het verhaal is gebaseerd op de muziek van George Michael wat zeker een ster oplevert. Leuk detail: aan het einde van de film zien we Andrew Ridgeley - een paar jaar ouder - (Wham!) ook kort voorbijkomen. De film doet veel goed als het gaat om sfeer, maar niet alles is rozengeur en maneschijn. Het eerste uur komt zeer matig uit de verf waar over-de-top geacteerd wordt (daar moet je van houden) met maar weinig grappige momenten. Niet Emilia Clarke redt de film maar een goede twist tegen het einde, laat de film toch wat stralen. Drie sterren voor deze bij vlagen geslaagde kerstromcom.

Naast Emilia Clarke (Me Before You) en Henry Golding (Crazy Rich Asians) zijn ook Emma Thompson (Men in Black: International) en Michelle Yeoh (Memoirs of a Geisha) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Paul Feig (Bridesmaids).

Last Christmas is vanaf 7 november 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Komedie, Romantiek, Drama. Tijdsduur: 103 minuten.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Last Christmas gered door sterke twist met heerlijke muziek van George Michael of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: