Recensie: film Zombieland: Double Tap is bruut zombies slachten met een lach

Woody Harrelson zet zombie-moordmachine op volle toeren

Aankomende donderdag - 21 november - gaat de film Zombieland: Double Tap in première in de Nederlandse bioscopen. De eerste Zombieland was een verrassende succesvolle film. Verwacht in deel 2 meer brute zombieslachtingen, en bovendien gaan we naar het Witte Huis, de ambtswoning van de president van de Verenigde Staten. Lees hier de filmrecensie van Zombieland: Double Tap.

Tallahassee, Columbus, Wichita, and Little Rock
Het verhaal gaat over Columbus (Jesse Eisenberg), Tallahasse (Woody Harrelson), Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin). Zij bevinden zich nog altijd te midden van alle chaos die zich voltrekt vanaf het Witte Huis door het hart van Amerika. Het viertal neemt het daarbij op tegen nieuwe soorten zombies, die door de jaren geëvolueerd zijn, alsmede andere menselijke overlevenden. Maar bovenal moet ze zien te dealen met de groeiende familieband die ze door de jaren heen hebben opgebouwd.

Abigail Breslin, Emma Stone, Woody Harrelson en Jesse Eisenberg in de film 'Zombieland: Double Tap'

Fans van Zombieland (2009) hebben er mede voor gezorgd dat Double Tap nu het levenslicht ziet. De eerste film kreeg voornamelijk positieve reacties en was een commercieel succes. Nu tien jaar later is dezelfde cast terug met een paar leuke nieuwe karakters. Zoals de actrice Zoey Deutch die een hilarische rol als Madison vertolkt. Een stereotype 'dom blondje' met roze outfit en een voorliefde voor Louis Vuitton tassen. Het verhaal heeft niet veel om het lijf, maar dat mag de pret niet drukken. Dit tweede deel is meer van hetzelfde met meer humor en minder horror. Wel zijn er weer vele levende doden aanwezig, die op grove wijze een kopje kleiner worden gemaakt. Wacht tot na de aftiteling, want dan komt er nog een oude bekende in actie. In het genre erg vermakelijk, drie en een halve ster.

Naast Woody Harrelson (War for the Planet of the Apes) en Emma Stone (La La Land) zijn ook Abigail Breslin (New Year's Eve) en Jesse Eisenberg (The Social Network) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Ruben Fleischer (Venom).

Zombieland: Double Tap is vanaf 21 november 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Comedy, Actie, Horror. Tijdsduur: 93 minuten. IMDb-score: 7,2.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: film Zombieland: Double Tap is bruut zombies slachten met een lach of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: