Recensie: Bruce Springsteen-film Western Stars is betoverend, warm en sfeervol

Filmversie van het nieuwe album van The Boss

Op 17 november was de nieuwe documentaire Western Stars eenmalig in de Nederlandse bioscopen te zien. De Bruce Springsteen-film die zondag in de bioscopen te zien was, heeft het bijzonder goed gedaan. De film trok meer dan 26.000 bioscoopbezoekers; dat maakte distributeur Warner Bros. maandag bekend. En Gids.tv heeft de film gezien. Lees hier de recensie van Western Stars.

The Boss is terug!
Met het eerste studioalbum van Springsteen in vijf jaar slaat de 70-jarige singer/songwriter een nieuwe weg in, waarbij hij zijn roots zeker niet vergeet. De muziek behandelt de thema's liefde en verlies, eenzaamheid, familie en de onverbiddelijk voortschrijdende tijd. De filmversie roept het beeld op van het Amerikaanse Westen - zowel het mythische Westen als de harde werkelijkheid - en vertelt met mooie archiefbeelden, muziek en Springsteen’s persoonlijke bespiegelingen het sfeervolle verhaal van Western Stars.

Bruce Springsteen in de docu 'Western Stars'

Deze film biedt fans over de hele wereld de enige kans om Springsteen alle 13 nummers op het negentiende studioalbum Western Stars (release: 14 juni 2019) te zien spelen. De zanger wordt ondersteund door een geweldige band en een volledig orkest, onder het kathedraalachtige dak van zijn bijna 100 jaar oude schuur. Thom Zimny regisseerde deze productie samen met Springsteen, die hiermee zijn regiedebuut maakt. Tussen de liedjes door legt Springsteen zelf uit waar zijn nummers over gaan. Ook zijn vrouw Patti Scialfa zingt mee. Fans gaan genieten van deze intieme beelden en muziek, die absoluut kippenvel zullen opleveren. Vier sterren voor deze fantastische muziekfilm.

Western Stars was op 17 november 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Western, Muziek, Documentaire. Tijdsduur: 83 minuten. IMDb-score 7,7. Wegens de grote belangstelling zijn er extra voorstellingen bijgekomen in diverse filmhuizen en bioscopen.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Bruce Springsteen-film Western Stars is betoverend, warm en sfeervol of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: