Recensie: topactrice Loes Luca straalt in dramafilm Mi Vida

Schiedamse kapster Lou wil emigreren naar Zuid Spanje

Vanaf donderdag 21 november is de film Mi Vida te zien in de Nederlandse bioscopen. Regisseur Norbert ter Hall, waar recent het tienerdrama De belofte van Pisa van verscheen, is ook verantwoordelijk voor Mi Vida. Leef mee met de Schiedamse kapster Lou die grootse emigratieplannen heeft, maar de steun van haar kinderen niet krijgt. Zij vinden haar moeder de slechtste aflevering van het programma Ik Vertrek. Lees hier de filmrecensie van Mi Vida.

Hola, Huevo ruso, hasta manana
Het verhaal gaat over de Schiedamse kapster Lou. Zij heeft haar leven lang voor anderen gezorgd. Tijdens een taalcursus in Andalusië wordt ze voor het eerst sinds lange tijd met haar eigen dromen en onvervulde verlangens geconfronteerd. Haar strenge lerares Spaans moedigt haar aan een nieuw leven in Spanje te beginnen. De inmiddels volwassen kinderen van Lou zijn het daar absoluut niet mee eens.

Loes Luca en Anniek Pheifer in de film 'Mi Vida'

Heerlijk om de prachtige Rotterdamse actrice Loes Luca weer eens in actie te zien in een integer, warm en komische dramafilm. Mi Vida is een verhaal over dromen volgen, vriendschap, tegenslagen en familie. Het contrast tussen terughoudend acteerwerk van Luca tegenover de Spaanse temperamentvolle lerares (krachtig vertolkt door Elvira Mínguez) werkt zeer goed. Loes Luca is hier op haar best en je leeft van het begin tot het einde mee met haar spannende reis in een nieuwe cultuur. Ook mag er gelachen worden in dit feelgooddrama, dat nooit uit de bocht schiet. Een sterke cast bewijst dat Mi Vida een verrassende maar vooral een zeer geslaagde Nederlandse film is. In het genre: vier sterren.

Naast Loes Luca (Baantjer: Het Begin) en Elvira Mínguez (Todos lo saben) zijn ook Anniek Pheifer (Bumperkleef) en Loïc Bellemans (Coureur) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Norbert ter Hall (De Belofte van Pisa).

Mi Vida is vanaf 21 november 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Drama. Tijdsduur: 88 minuten. IMDb-score: 6,5.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: topactrice Loes Luca straalt in dramafilm Mi Vida of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:

Wij zijn genomineerd voor Website van het Jaar 2020! Help jij ons om deze prijs te winnen? Klik hier om te stemmen