Recensie: documentairefilm Thunderdome Never Dies vertelt het verhaal van The Wizard

Een must watch voor de hardcore-liefhebbers

Vanaf 14 november is de documentaire Thunderdome Never Dies te zien in de Nederlandse bioscopen. Zet je schap voor een trip down memory lane in het verhaal van de grootste jongerencultuur die Nederland ooit heeft gekend. Deze docufilm laat een zeer compleet beeld zien van de rise and fall and rise van Thunderdome. Lees hier de filmrecensie van Thunderdome Never Dies.

Something For Your Mind, Your Body And Your Soul
In de documentaire wordt teruggeblikt op het ontstaan en de (vroege) geschiedenis van de dancemuziek, één van de bekenste en beruchtste muziekculturen in Nederland. ID&T-oprichters Duncan Stutterheim en Irfan van Ewijk en Mysteryland-initiatiefnemer Sander Groet vertellen over hoe het allemaal begon. Het dance-event vond in het jaar 1992 voor het eerst plaats en groeide al snel uit tot het grootste hardcore-evenement van Europa. Met het beroemde The Wizard als bekend boegbeeld.

Beelden uit de documentaire 'Thunderdome Never Dies'

Met het spreekwoord: "Een gabber verliest wel zijn haren maar niet zijn streken" aan de muur bij Thunderdome-oprichter Francois Maas start een boeiende documentaire over begindagen van Thunderdome. Iedereen komt voorbij: Duncan Stutterheim (oprichter van ID&T) en Sander Groet (oprichter Mysteryland) maar ook DJ Promo, The Prophet, DJ Dano, Gizmo en DJ DROKZ vertellen hun ervaringen over het grootste dance-event van de wereld. Naast hardcoremuziek komen ook trance, house en techno voorbij. Ook het drugsgebruik, de tegenslagen en de donkere agressieve periode zijn te zien in deze film. Deze gebeurtenissen zijn zeker het kijken waard want een gabber ben je niet even, maar ben je voor het leven. Vier sterren.

Thunderdome Never Dies is vanaf 14 november 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: documentaire, muziek. Tijdsduur: IMDb-score 8,6.