Recensie: Parasite is wonderschoon meesterwerk

Scherp op elke snede...

Vanaf donderdag 28 november draait de nieuwe film Parasite (Koreaanse titel: Gisaengchung) in de Nederlandse bioscopen. Parasite is een film die van alle kanten wordt genoemd voor de Oscars. Lees hier de filmrecensie van Parasite.

Rijk en arm
De werkloze Ki-taek en zijn gezin leven in een krappe woning een arm bestaan. Ze raken bijzonder gefascineerd door de rijke familie Park en zien mogelijkheden om van hun luxueuze bestaan te profiteren. Het gezin probeert langzaam maar zeker zijn intrede te doen tot het leven van de familie en heeft daarbij geen moeite met een paar leugentjes om eigen bestwil. Een onverwacht voorval gooit echter roet in het eten, waardoor ze alles op alles moeten zetten om hun nieuwe leven in stand te houden.

We kennen de Koreaanse regisseur Bong Joon-Ho al wat langer. Met films als Snowpiercer (met Chris Evans) en Okja heeft hij zijn stempel al wel vaker gedrukt in het internationale filmwereldje. Maar nu overtreft hij zichzelf met deze fantastische film die nu al door kan als arthouse-klassieker. Joon-Ho en zijn team verrassen in verhaallijnen, humor, onvoorspelbaarheid en misschien wel het belangrijkste: het keerpunt. Een pareltje binnen het filmlandschap anno 2019. We doen het niet vaak, maar daar zijn ze dan: 5 sterren. We kunnen er nu eenmaal niet meer van maken.

Naast Kang-ho Song (The Interview) en Sun-kyun Lee (Take Point) spelen ook Yeo-jeong Jo (The Servant) en Woo-sik Choi (Okja) in deze film. Deze productie is geregisseerd door Bong Joon Ho (Snowpiercer).

Parasite is vanaf 28 november 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Arthouse, Drama. Tijdsduur: 132 minuten. IMDb-score: 8,6.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Parasite is wonderschoon meesterwerk of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: