Recensie: The Informer met Joel Kinnaman en drugsdeal die gruwelijk misgaat

Ook met Rosamund Pike en Clive Owen

Vanaf donderdag 2 januari is de nieuwe film The Informer te zien in de Nederlandse bioscopen. Het jaar 2020 start met een misdaadfilm over Pete Koslow, een informant die is geïnfiltreerd in de Poolse drugsmaffia maar door de FBI in de steek wordt gelaten zodra er bij een drugsdeal een undercoveragent wordt vermoord. Lees hier de filmrecensie van The Informer.

The General
Het verhaal gaat over voormalig special agent Pete Koslow (Joel Kinnaman). Hij zit een celstraf uit nadat hij in een gevecht zijn vrouw (Ana de Armas) wilde beschermen. Hij krijgt een kans op vroegtijdige vrijlating als hij informant wordt voor de FBI (Rosamund Pike en Clive Owen) en hen helpt de meest machtige misdadiger van New York neer te halen: The General. Dit gaat gruwelijk mis, met alle gevolgen van dien.

Acteur Joel Kinnaman in de film 'The Informer'

The Informer is een verfilming van een Zweedse misdaadroman die zich in New York afspeelt. Opvallend dat topactrice Rosamund Pike (Gone Girl) zich toch heeft laten strikken voor deze dertien-in-een-dozijn film. Deze productie lijkt een herhaling van zetten, waar de FBI wederom een scheve schaats rijdt. Dat hebben we eigenlijk al te vaak gezien. Je kunt de cast hierin niets kwalijk nemen. De special effects (explosie buiten op het dak) zijn in de finale om te huilen. Vertrouwd, maar uitgekauwd. Vermakelijk, maar nooit heel goed. Gaat Pete Koslow zijn getatoeëerde lijf en gezin redden? Voor het antwoord hoef je niet per se naar de bioscoop. 2 sterren.

Naast Joel Kinnaman (Suicide Squad) en Rosamund Pike (A Private War) is ook Clive Owen (Gemini Man) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door Andrea Di Stefano (Escobar: Paradise Lost).

The Informer is vanaf 2 januari 2020 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Misdaad, Drama. Tijdsduur: 113 minuten. IMDb-score 6,5.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: The Informer met Joel Kinnaman en drugsdeal die gruwelijk misgaat of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: