Netflix-recensie: Holiday in the Wild met Rob Lowe en Kristin Davis

De olifanten stelen de show

Sinds begin november staat de nieuwe film Holiday in the Wild op Netflix. De lawine aan Kerstfilms lijkt niet te stoppen op de rode N. Dit is een kerstfilm met Rob Lowe en Kirsten Davis in de hoofdrol, maar de kerstsfeer is ver te zoeken. Lees hier de filmrecensie van Holiday in the Wild.

Kerst op de Afrikaanse steppe?
Het verhaal gaat over de rijke huisvrouw en aspirant-dierenarts Kate Conrad (Kristin Davis) uit New York. Ze heeft voor zichzelf en haar man een tweede huwelijksreis geboekt, zodat ze niet depressief wordt wanneer haar zoon het nest verlaat om te gaan studeren. In plaats van dankbaarheid te tonen maakt haar man een abrupt einde aan hun relatie. De verstoten Kate besluit om alsnog in haar eentje op safari te gaan in Afrika. Tijdens een omweg door Zambia helpt ze haar piloot Derek Holliston (Rob Lowe) om een babyolifant zonder moeder te redden.

Actrice Kristin Davis in de film 'Holiday in the Wild'

Holiday In The Wild is een simpele Netflix film die in de eerste 20 minuten geen tijd heeft om problemen en situaties goed uit te leggen. De film schiet van hot naar her: Een gezellige fotoshoot met het gezin voor de jaarlijkse kerstkaart, de zoon die uit huis vertrekt, relatie die worden verbroken en dan (last but not least) de safari in Afrika. De rode draad in het verhaal ontbreekt en de film hangt aan elkaar van extreem veel clichés en tenenkrommende dialogen. Bovendien kan de knappe piloot, kunstenaar, dierenverzorger, rekenwonder, én (slechte) grappenmaker Derek (Rob Lowe) de film ook niet redden. Actrice Kristin Davis (Sex and the City) lijkt in de hele film zo blij als een kind, wat je ook niet echt serieus kan nemen. Zeer weinig kerstsfeer en de olifanten stelen de show, één ster.

Naast Rob Lowe (Behind the Candelabra) en Kirsten Davis (Friends) is ook Fezile Mpela (Drum) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Ernie Barbarash (6 Bullets).

Holiday In The Wild is vanaf 1 november 2019 te zien op Netflix. Genre: romantiek, drama. Tijdsduur: 85 minuten. IMDb-score 6,1.