De tv-tips van Gids.tv voor zondag 29 december

Kijktip :

Er is nogal veel gebeurd dit jaar. Zowel in de showbizz-, sport-, en koninklijke wereld. Voor de sportliefhebbers komen vanavond alle belangrijkste sportgebeurtenissen en -evenementen van het afgelopen jaar voorbij in het NOS Sport-jaaroverzicht, en de koningshuis-fans halen hun hart op bij SBS6 met de speciale uitzending over het 2019 van de royals.

Een lach en een traan
Wie vanavond zin heeft om te lachen kan om 20:30 uur kijken naar de cabaretvoorstelling Je Suis Ali van Ali B. in Koninklijk Theater Carré. In deze voorstelling gaat Ali de strijd aan met iedereen die wat van hem vindt en zien we eindelijk welke kant hij kiest. Liever meer te weten komen over Bruce Springsteen? Dat kan in de NPO 3 -documentaire Bruce Springsteen - In His Own Words. De Amerikaanse rocklegende leest in deze docu voor uit zijn recente autobiografie en praat openhartig over zijn jeugd. Om 21:30 uur bij NPO 1 brengt Herman van der Zandt voor de tiende keer een eerbetoon aan mensen die ons in het afgelopen jaar ontvielen, onder wie: Rutger Hauer, Martine Bijl en Karl Lagerfeld.

Dit zijn de tv-tips van Gids.tv voor zondag 29 december.

Gids.tv brengt je elke dag op de hoogte van het beste dat de aankomende tv-avond te bieden heeft.

Jaaroverzicht: NOS Sportjaar 2019

NPO 1
18:55 uur

In bijna een uur tijd komen alle belangrijkste sportgebeurtenissen en -evenementen van het afgelopen jaar voorbij in het NOS Sport-jaaroverzicht. Met vier langere reportages over Nederlandse sporters die zich het afgelopen jaar hebben onderscheiden: wereldkampioen judo Noël van 't End, Amstel Gold Race-winnaar Mathieu van der Poel, wereldkampioen 10 kilometer en 1500 meter Sifan Hassan en Sari van Veenendaal, dit seizoen verkozen tot beste keeper van de wereld. Natuurlijk is er ook aandacht voor de Nederlandse handbalsters die dit jaar de beker mee naar huis namen.

Cabaret: Ali B - Je Suis Ali

RTL 5
20:30 uur

Vanavond op televisie: de cabaretvoorstelling 'Je Suis Ali' van Ali B in Koninklijk Theater Carré. Nederlanders zijn van mening dat hij de Marokkaanse jeugd moet aanspreken. En Marokkanen vinden dat hij een kaaskop is geworden. In deze voorstelling gaat Ali B de strijd aan met iedereen die wat van hem vindt en zien we eindelijk welke kant hij kiest.

Overleden dit jaar: NOS Uit het leven 2019

NPO 1
21:30 uur

Herman van der Zandt brengt voor de tiende keer een eerbetoon aan mensen die ons in het afgelopen jaar ontvielen. Rutger Hauer, Jacques Chirac, prinses Christina, Martine Bijl en Karl Lagerfeld zijn nog maar een paar van de vele bekende namen die dit jaar zijn overleden. Ook komen de namen voorbij van degenen die weliswaar onbekend zijn gebleven, maar toch grote invloed hebben gehad op ons leven, zoals de uitvinder van de anti-conceptiepil.

Shownieuws Special: 2019 van Oranje

SBS 6
22:55 uur

In deze speciale uitzending van Shownieuws is een terugblik te zien op het royaltynieuws van 2019. De spotlight staat gericht op koning Willem-Alexander en koningin Maxima. Een jaar waarin er weer veel staatsbezoeken waren van de Oranjes.
Maar SBS kijkt ook naar het buitenland, bijvoorbeeld naar de geboorte van Archie, het kind van de Britse prins Harry en zijn vrouw Meghan Markle.

Docu: Bruce Springsteen - In His Own Words

NPO 3
23:00 uur

De Amerikaanse rocklegende Bruce Springsteen,'The Boss', leest in deze documentaire voor uit zijn recente autobiografie en praat openhartig over zijn jeugd. Met 160 miljoen verkochte albums is Bruce Springsteen een van de meest succesvolle muzikanten ooit.

Jouw mening
Geef hieronder je commentaar op Vanavond op tv: Jaaroverzicht NOS Sportjaar 2019 en Shownieuws Special over de royals of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:

Actueel TV-nieuws

Meer actueel TV-nieuws »