Recensie: Netflix Original A Fall From Grace is een thriller met wolf in schaapskleren

Met Phylicia Rashad en Crystal Fox

Vanaf 17 januari is de nieuwe film A Fall From Grace op Netflix te zien. Regisseur, komiek, producent en acteur Tyler Perry maakt voor deze hypermoderne streamingdienst wederom een thriller over een vrouw die wordt uitgebuit door een man. Een nieuwe liefde, de haat, een moord en een rechtzaak. Lees hier de filmrecensie van de film A Fall From Grace.

Evil Shannon
Het verhaal gaat over Grace Waters. Zij blijft kalm als haar ex zijn minnares trouwt en haar zoon verhuist. Met steun van haar beste vriendin Sarah probeert ze haar leven weer op te pakken en krijgt een relatie. Shannon, een nieuwe man van Grace, verwoest al snel haar leven, haar werk en haar gezond verstand. Ze bekent dat ze haar man vermoord heeft. Haar jonge, onervaren advocate is sceptisch en vastberaden de waarheid te achterhalen.

Bresha Webb, Crystal Fox en Tyler Perry in de film 'A Fall From Grace'

Terwijl de bioscopen overspoelt worden met films waarin powervrouwen de hoofdrol spelen, weet Netflix toch weer een ouderwetse thriller over 'machteloze vrouwen versus dominante mannen' uit de hoge hoed te toveren. Dat is best opvallend, in deze tijd. In een verder vrij middelmatige cast is er wel een leuk weerzien met actrice Phylicia Rashad (jawel, Clair Huxtable uit The Cosby Show). Regisseur Tyler Perry schreef zelf het scenario en de opnames waren binnen vijf dagen gefixt. Het resultaat is dan ook langdradig en niet heel sterk. Als de finale dan eindelijk nadert (met een aardige plot-twist) is de kans zeer groot dat je al bent afgehaakt. 2 sterren.

Naast Bresha Webb (Night School) en Crystal Fox (Big Little Lies) zijn ook Phylicia Rashad (Creed) en Mehcad Brooks (True Blood) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Tyler Perry (Nobody's Fool).

A Fall From Grace is vanaf 17 januari te zien op Netflix. Genre: Thriller, Drama. Tijdsduur: 120 minuten. IMDb score: 5,9.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Netflix Original A Fall From Grace is een thriller met wolf in schaapskleren of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: