Filmrecensie: Ferdinand

Filmrecensie: Ferdinand
De grote stier Ferdinand is geboren om te vechten, maar gemaakt voor de liefde

Volgende week komt de nieuwe animatiefilm Ferdinand in de bioscoop. De film is gebaseerd op een Amerikaans kinderboek: The story of Ferdinand van Munro Leaf uit 1936. Het verhaal gaat over een grote stier Ferdinand met een zachtaardige persoonlijkheid. Het liefst ruikt hij aan een bloem en zit hij onder een boom, maar de boze wereld heeft andere plannen met hem. Deze film is gemaakt door Blue Sky Studio, dat ook verantwoordelijk is voor Ice Age en Rio. Gids.tv zag de film en lees hier de recensie van Ferdinand.

Als kleine Ferdinand het sombere lot van zijn familie ziet en weet te ontsnappen, krijgt hij een beter leven bij Nina en haar vader. Een mooie heuvel met allemaal bloemen en een prachtige boom. Maar als hij op een ongelukkig moment gestoken wordt door een bij op een plein in een Spaans dorpje, slaat het noodlot toe en wordt hij meegenomen om te gaan stierenvechten in Madrid. Op zijn avontuur leer je een bonte verzameling van dieren kennen die maar één ding willen: ontsnappen naar de vrijheid.

Ferdinand, de grote en levensgevaarlijke stier met een lieve persoonlijkheid, bewijst maar weer dat je je stierlijk kunt vergissen als je alleen op iemands uiterlijk afgaat. Ferdinand is een innemende en sympatieke animatiefilm geworden met een volwassen thema. De film is leuk voor kinderen vanaf zes jaar, maar ook de ouders kijken deze film met plezier.

In de Engels gesproken versie is de stem van Ferdinand ingesproken door professioneel worstelaar en acteur John Cena (The Wall). Voor de Nederlandse versie is dat kickboxer Rico Verhoeven. Opmerkelijk en leuk, omdat hij als geen ander weet hoe je je tegenstander knock-out kan slaan, maar nu spreekt hij de stem in van een stier die niet wil vechten.

Ferdinand is vanaf 20 december in de bioscopen te zien. Tijdsduur: 108 minuten. Genre: Animatie, Avontuur, Familiefilm, Kinderfilm. Bekijk hieronder de trailer van de film.

Tags: dieren, bloemen, bloem, animatie, film, madrid, kinderboek, avontuur, spaans, animatiefilm, stier, kinderen, ferdinand, rico verhoeven, filmrecensie