Gids.tv-klassieker: Recensie Interstellar

Film is opnieuw in de bioscopen te zien

Vanaf maandag 1 juni draait Interstellar weer in de Nederlandse bioscopen. De heropening van de bioscopen in Nederland komt eerder dan het nieuwe materiaal in de bioscopen verschijnt en daarom vertonen verschillende bioscopen deze klassieke Christopher Nolan-film weer. Gids.tv heeft de film opnieuw op het grote scherm bekeken. Lees hier de filmrecensie van Interstellar.

Gids.tv bekijkt en recenseert ook de gloednieuwe bioscoopfilms en de nieuwe on-demand releases. Lees hier al onze filmrecensies.

Nieuwe werelden
Het verhaal speelt zich af in de nabije toekomst, als regeringen en economieën over de hele wereld zijn ingestort. Er is weinig voedsel meer, ruimtevaartorganisatie NASA is opgeheven en de mensheid moet op zoek naar een oplossing. Die lijkt er te zijn in de vorm van een mysterieus wormgat in de ruimtetijd dat open gaat. Een aantal overgebleven onderzoekers van NASA moet alles op de aarde achterlaten om op verkenning te gaan: biedt dit wormgat toegang tot een nieuwe manier van leven?

Gids.tv schrijft recensies over bijzondere releases van films die eerder in de bioscoop zijn verschenen. Bekijk en lees alle recensies van Gids.tv klassiekers.

Beoordeling van Gids.tv: ★★★★★
Wat kun je nog zeggen wat er nog niet gezegd is over het meesterwerk Interstellar? Eigenlijk is alles perfect aan deze instant classic. Allereerst de geweldige sterrencast, die niet alleen helden van de tijd van toen (Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Matt Damon en Casey Affleck), maar ook nieuwe helden (bijvoorbeeld Timothée Chalamet en Mackenzie Foy) laat zien. Het camerawerk van Neerlands trots Hoyte van Hoytema, de muziek van Hans Zimmer en de dialogen van de de gebroeders Nolan zijn een gouden combinatie. Voor diegene die dit meesterwerk nog niet op het witte doek hebben gezien: gaat dat zien! 5 dikke sterren.

Naast Matthew McConaughey (The Gentlemen) en Anne Hathaway (The Dark Knight Rises) spelen ook Matt Damon (Ford v Ferrari), Jessica Chastain (IT: Chapter Two), Casey Affleck (Manchester by the Sea) en Michael Caine (Inception) in deze film. Deze productie is geregisseerd door Christopher Nolan (TENET).

Interstellar is vanaf 1 juni 2020 opnieuw te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Science Fiction. Tijdsduur: 169 minuten. IMDb-score: 8,6.

Geef hieronder je commentaar op Gids.tv-klassieker: Recensie Interstellar of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: