Recensie: Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga is één groot hilarisch feest

Douze points voor Volcano Man!

Vanaf 26 juni staat de film Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga op Netflix. Songfestival-liefhebbers opgelet, want de Amerikaanse acteurs Will Ferrell en Rachel McAdams zijn dé IJslandse inzending voor het grote liedjesfestijn. Dit kan niets anders dan ontzettend grappig worden. Douze points voor IJsland! Lees hier de recensie van Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga.

Lars Erickssong en Sigrit Ericksdottir
Het verhaal van Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga draait om Lars Erickssong en Sigrit Ericksdottir, twee artiesten uit IJsland. Zij krijgen de kans van hun leven om op te treden op het Eurovisie Songfestival. 'Volcano Man' moet hun grote hit worden, maar ze vallen ondertussen van de ene in de andere bizarre situatie tijdens het grote Songfestival-avontuur.

Will Ferrell en Rachel McAdams in de film 'Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga'

Het was natuurlijk een grote tegenvaller dat het Songfestival dit jaar niet door kon gaan in ons eigen Rotterdam. Na het prachtige programma Eurovision: Europe Shine a Light zorgt streaminggigant Netflix voor nóg een grote pleister op de wonden, inclusief hysterische glimlach. Netflix pakt groots uit met het hilarische verhaal van de fictieve inzending Fire Saga uit IJsland. Zij hullen zich in prachtige kostuums en begeven zich in waanzinnige decors - en dan zijn het ook nog eens hysterische personages (Will Ferrell en Rachel McAdams acteren geweldig). Ook de Russische inzending Alexander Lemtov (gespeeld door Dan Stevens) is heerlijk over-de-top. Soms flauwe en domme komedie maar met vele verrassingen, die deze film tot topentertainment maken op Netflix. Voor Songfestival-liefhebbers een absolute must-see! Vier sterren.

Naast Will Ferrell (Zoolander 2) en Rachel McAdams (Game Night) zijn ook Dan Stevens (Beauty and the Beast) en Pierce Brosnan (Mamma Mia!) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door David Doblin (Wedding Crashers 2).

Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga is vanaf 26 juni 2020 te zien op Netflix. Genre: Komedie, Muziek. Tijdsduur: 123 minuten. IMDb-score: 7,8.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga is één groot hilarisch feest of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: