Recensie: Hamilton is magistraal meesterwerk en dikke aanwinst voor Disney+

Rap-musical over politicus uit 1800 is briljant!

Vanaf 3 juli staat de live registratie van de Broadway musical Hamilton op Disney+. Een sensatie dat de populairste musical uit Amerika en Londen (een jaar te vroeg) gewoon op Disney+ te zien is. Compleet met intermission (pauze) van een minuut waan je je in een 'avond uit' waar je U tegen zegt. Lees hier de recensie van Hamilton

Hamilton gaat over het leven van de eerste Amerikaanse minister van Financiën, de politicus Alexander Hamilton (1755 of 1757-1804). Alexander Hamilton leefde een bijzonder leven. Hij was een soldaat, advocaat, econoom en grondlegger van de Verenigde Staten. Daarnaast was hij ook een wees, immigrant, workaholic en vrouwenversierder. Een leven vol dramatische tegenslagen en grote voorspoed, prestatie en overwinningen.

Anthony Ramos, Lin-Manuel Miranda, Daveed Diggs en Okieriete Onaodowan in de musical 'Hamilton'

Beoordeling van Gids.tv: ★★★★½
De musical is gebaseerd op de biografie Alexander Hamilton, die in 2004 werd uitgebracht door auteur Ron Chernow. De live registratie is uitgevoerd met de originele Broadway Cast, waar ook schrijver en acteur Lin-Manuel Miranda onderdeel van is. Een bijzonder intelligent en prachtig verhaal wat vertelt wordt met rap en legendarische liedjes zoals het krachtige Wait for it, Non-Stop en het ontroerende Who Lives, Who Dies, Who Tells Your Story. De cast stijgt bovenzichzelf uit met onder andere Jonathan Groff die een hilarische en ijzersterke rol van King George III vertolkt. Ook doet acteur Anthony Ramos (snel in de bioscoop met waanzinnige In the Heights van dezelfde makers) mee. Deze koninklijke musical met gouden rand brengt een glimlach, kippenvel, ontroering en is meeslepend tot het bittere einde. Vier en een halve ster.

Naast Lin-Manuel Miranda (Mary Poppins Returns) en Jonathan Groff (Frozen 2) zijn ook Leslie Odom Jr. (Murder on the Orient Express), Renée Elise Goldsberry (The House with a Clock in Its Walls), Anthony Ramos (A Star is Born), Phillipa Soo (The Broken Hearts Gallery) en Daveed Diggs (Wonder) in deze musical te zien. Deze productie is geregisseerd door Thomas Kail (Grease Live!).

Hamilton is vanaf 3 juli 2020 te zien op Disney+. Genre: Musical, Muziek. Tijdsduur: 160 minuten. IMDb-score: 9,2.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Hamilton is magistraal meesterwerk en dikke aanwinst voor Disney+ of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: