Recensie: Mucho Mucho Amor is prachtige Netflix-docu over astroloog Walter Mercado

Wereldberoemd - ook in Nederland

Sinds 8 juli staat de documentaire Mucho Mucho Amor: The Legend of Walter Mercado op Netflix. Walter Mercado, is dat niet een gekkie met een hysterisch ego? Hij beweert magische handen te hebben, zijn met botox volgespoten gezicht gaat schuil achter zware make-up en hij draagt een omakapsel en de meest bizarre outfits. In deze docu ontdek je waarom heel Latijns-Amerika - en de rest van de wereld - van hem houdt. Na anderhalf uur doe jij dat ook! Lees hier de recensie van Mucho Mucho Amor.

Is er leven na de dood?
De documentaire gaat over de markante, flamboyante en goedhartige astroloog Walter Mercado. Hij groeide op in de suikerrietvelden van Puerto Rico en werd een genderneutrale, cape-dragende helderziende wiens horoscopen gedurende dertig jaar zo'n 120 miljoen Latino's per dag bereikten. Op het hoogtepunt van zijn roem verdween hij op mysterieuze wijze.

Walter Mercado en Lin-Manuel Miranda in de documentaire 'Mucho Mucho Amor'

We kunnen de acteur, danser en beroemde astroloog Walter Mercado plaatsen in het straatje van de bizarre docu Tiger King en de weergaloze film Behind the Candelabra, over het leven van pianovirtuoos Liberace. Er is echter één groot verschil: Walter Mercado is geen man met geheimen, het is geen typetje. Ondanks zijn uitbundige karakter is hij opvallend simpel. Mercado houdt van aandacht, is gek op mensen en wil zijn roem (dankzij een populaire tv-show) gebruiken om zijn fans gelukkig te maken. Mercado straalt alleen maar positiviteit uit en als kijker voel je dat. Ook de tegenslagen komen aan bod, die uiteindelijk leidden tot de ondergang van de geliefde astroloog. Een dikke aanrader: vier sterren.

Naast Walter Mercado en Willy Acosta is ook Lin-Manuel Miranda (Hamilton en Mary Poppins Returns) in deze documentaire te zien. Deze productie is geregisseerd door Cristina Costantini en Kareem Tabsch (The Last Resort).

Mucho Mucho Amor: The Legend of Walter Mercado is vanaf 8 juli op Netflix te zien. Genre: documentaire. Tijdsduur: 96 minuten. IMDb-score: 7,3.