Recensie: Engel is een liefdevolle kinderfilm vol magie en avontuur

Met Liz Vergeer, Isa Hoes en Barry Atsma

Vanaf 5 augustus gaat de film Engel draaien in de Nederlandse bioscopen. Het verhaal is gebaseerd op het boek van Isa Hoes en dochter Vlinder Kamerling. Wat moet je trots zijn als moeder: Samen met je kind een kinderboek schrijven en er vervolgens een heuse speelfilm van maken. Het resultaat is sympatiek, magisch en lief. Lees hier de filmrecensie van Engel.

Magische wensklok
Het verhaal gaat over het lieve maar onzeker meisje Engel, dat maar moeilijk nee kan zeggen en graag thuis is. Thuis voelt voor haar vertrouwd. Ze heeft knappe koppen van ouders, haar lieve kat Saturnus en de gekke oom Tobias, die oppast als haar ouders naar een congres gaan om een prijs op te halen. Op een wel heel bijzondere dag vindt ze een klokje dat al haar wensen vervult. Ze bloeit helemaal op, maar met toverkrachten komen ook verantwoordelijkheden. En wat doe je als het klokje in verkeerde handen komt?

Isa Hoes, Barry Atsma en Liz Vergeer in de familiefilm 'Engel'

Natuurlijk kennen we de charmante actrice Isa Hoes van een reeks speelfilms en een wereldberoemde soap in eigen land. Met dit zeer fantasierijke verhaal zal menig kind gaan genieten. Maar ook ouders hebben een leuke tijd, met bovendien een paar levenslessen. Word je echt gelukkig als je alles kan wensen? En zet je daar een vriendschap voor op het spel? Niet alles klopt in het verhaal. Zo is er oom Tobias, die niets door lijkt te hebben als een glas groen sap verandert in een luxe en zoet ochtendmaal. Maar dat mag de pret niet drukken. Met als boegbeeld de 13-jarige Liz Vergeer (Bumperkleef) en super leuke ouders Isa en Barry Atsma kan het bijna niet fout gaan. Drieënhalve ster.

Naast Liz Vergeer (Mees Kees in de Wolken) en Isa Hoes (De Ontsnapping) zijn ook Barry Atsma (Lepel), Kees Hulst (Minoes) en Pim Muda (Dolfje Weerwolfje) in deze film te zien. Deze productie is geregiseerd door Dennis Bots (Oorlogsgeheimen).

Engel is vanaf 5 augustus 2020 in de Nederlandse bioscopen te zien. Genre: Familie, Fantasie. Tijdsduur: 118 minuten.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Engel is een liefdevolle kinderfilm vol magie en avontuur of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:

Wij zijn genomineerd voor Website van het Jaar 2020! Help jij ons om deze prijs te winnen? Klik hier om te stemmen