Recensie: prijswinnende natuurdocumentaire Yellowstone draait nu in de bioscoop

Met acteur en verteller Bill Pullman

Vanaf 30 juli draait de documentaire Yellowstone in de Nederlandse bioscopen. De organisatie van Wildlife Film Festival Rotterdam (WFFR) brengt de komende tijd zes prijswinnende natuurfilms uit in de bioscopen. Yellowstone mag de reeks aftrappen met prachtige opnames van dit beroemde Amerikaanse natuurpark. Lees hier de filmrecensie van Epic Yellowstone: Return of the Predators.

Quad Mom en Black Tail
Natuurreservaat Yellowstone was uit balans en daarom werd besloten om de oude iconische roofdieren weer toe te laten. De wolf is terug en het aantal Grizzly’s is nog nooit zo groot geweest. De terugkeer van deze eerder bijna uitgestorven iconische roofdieren is van grote invloed op het ecosysteem in het park. Ze herstellen de eeuwenoude balans tussen jager en prooi. Met moederbeer Quad Mom en alleenstaande wolf Black Tail in de hoofdrol.

Quad Mom, een oude moederbeer die haar vier welpjes in de natuurdocu 'Yellowstone'

De camera vliegt over een bergkam heen - de muziek zwelt aan - en suprise! zie je plotseling een kudde met grazende bizons in het prachtige landschap. Natuurliefhebbers gaan genieten van deze docu waar het roofdier centraal staat. Naast wolven, beren, coyotes, en bizons is er ook een heuse zonsverduistering in deze docu te zien. Helaas is de informatie wat karig of een herhaling van zetten uit andere natuurfilms. Wel wordt dit verhaal prettig verteld door acteur Bill Pullman (The Sinner). Yellowstone is met een speelduur van slechts tweeënvijftig minuten eigenlijk geen losse bioscoopfilm, maar de tweede aflevering van Epic Yellowstone, een documentaireserie die vorig jaar op de Amerikaanse televisie werd uitgezonden. Er zijn dus nóg drie afleveringen te beleven.

Epic Yellowstone: Return of the Predators is vanaf 30 juli 2020 in de Nederlandse bioscopen te zien. Genre: Documentaire. Tijdsduur: 52 minuten. IMDb-score: 8,5.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: prijswinnende natuurdocumentaire Yellowstone draait nu in de bioscoop of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:

Wij zijn genomineerd voor Website van het Jaar 2020! Help jij ons om deze prijs te winnen? Klik hier om te stemmen