Recensie: Peninsula is zombies schieten met veel actie en drama

Vier jaar na de horrorhit Train to Busan

Vanaf 13 augustus draait de film Peninsula in de Nederlandse bioscopen. Als donderslag bij heldere hemel was daar in 2016 opeens de waanzinnige Zuid-Koreaanse horrorhit Train to Busan. Een film waarbij je spontaan een angstoornis en claustrofobie ontwikkeld als een horde zombies een trein bestormd. Het succes smaakte naar meer. Lees hier de filmrecensie van Peninsula.

Koreaanse schiereiland
Vier jaar na de verschrikkelijke uitbraak van het zombievirus wordt de wereld nog steeds overspoeld door de ondoden. Dit keer wordt de focus gelegd op het Koreaanse schiereiland. Jung-seok en Min-Jung, die het eiland wist te ontsnappen, krijgt de taak toegewezen terug te keren. Behalve de hordes zombies komen ze ook oog in oog te staan met een mysterieuze militaire groep die hen in een hinderlaag lokt.

Een scène uit de actie- horrorfilm 'Peninsula'

Liefhebbers van zombiefilms genoten massaal van Train to Busan, die vrij onverwachts een grote succes bleek te zijn. Maar: de makers hebben met deze sequel de plank misgeslagen als het gaat om horror. Het blijft allemaal vrij braaf zonder afgevreten oren, hersenen en ingewanden. De focus ligt op actie (deels uit de computer) en overmatige drama met dikke tranen. Met één van de meest overgeacteerde dramascènes uit de filmgeschiedenis in de finale van de film. Het resultaat is lachwekkend, maar niet heel sterk. Fan van zombies? Zet wel je roze bril op. Twee sterren.

Naast Dong-Won Gang (Tsunami LA) en Jung-hyun Lee (Shall We Do It Again) is ook John D. Michaels (Steel Rain 2) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door Sang-ho Yeon (Train to Busan).

Peninsula is vanaf 13 augustus in de Nederlandse bioscopen te zien. Genre: Horror, Drama, Actie. Tijdsduur: 116 minuten. IMDb-score: 6,0.