Recensies van The Queen

HD Huren € 3.99

The Queen NIEUWS

The Queen TRAILER

Bekijk hier de trailer van The Queen

The Queen SYNOPSIS

Drama van Stephen Frears met een glansrol van Helen Mirren als Elizabeth II, over de situatie op het Britse koningshuis rond de dood van prinses Diana.

Op 31 augustus 1997 reageerde de wereld geshockeerd op het tragische auto-ongeluk van prinses Diana. In de week na haar dood wordt Koningin Elizabeth II (Helen Mirren) gedwongen om te kiezen voor het protocol van het koningshuis of voor de wil van het Engelse volk. In eerste instantie beschouwt het Engelse koningshuis de dood als een familiegebeurtenis. Maar de rouw van het volk wordt steeds groter, en daarmee ook de woede en ontzetting over het zwijgen van de koninklijke familie. De kersverse Minister-President Tony Blair probeert de koningin ondertussen herhaaldelijk te overtuigen om toe te geven aan de wil van haar volk en publiekelijk te rouwen over de dood van iemand die niet geliefd was binnen het koningshuis.

Stephen Frears (Dangerous Liaisons) regisseert met The Queen een speculatief kijkje achter de schermen van het Britse koningshuis in de week waarin de koninklijke familie het mikpunt was van veel woede. Acteurs Helen Mirren en Michael Sheen vertolken respectievelijk Koningin Elizabeth II en minister-president Tony Blair, die na de dood van prinses Diana kibbelen over de wijze waarop de koninklijke familie diende te rouwen. Hoewel Frears en zijn acteurs het gevoelige onderwerp serieus aanpakken, lieten ze ook plek over voor de droge humor waar Britten patent op lijken te hebben. Voor haar fenomenale rol won Mirren onder meer een Oscar, een British Film Award, een Golden Globe, een Screen Actors Guild Award én een European Film Award.