Recensie: Where the Crawdads Sing over het moerasmeisje in liefde, verlies en moordmysterie

Romantische thriller met Daisy Edgar-Jones, Taylor John Smith en Harris Dickinson

Vanaf 28 juli is de film Where the Crawdads Sing te zien in de Nederlandse bioscopen. Beeldschone actrice Daisy Edgar-Jones speelt het moerasmeisje die wakker wordt met prachtig haar, nul wallen, geen muggenbeten in haar idyllische moeraswoning. Totaal ongeloofwaardig natuurlijk. Is deze verfilming beter dan het veelgelezen boek? Lees hier de filmrecensie van Where the Crawdads Sing.

Catherine 'Kya' Clark
Het verhaal gaat over Kya die als kind in de steek wordt gelaten en zichzelf moet zien te redden in het levensgevaarlijke moerasgebied van North Carolina. Door de geruchten over het ‘moerasmeisje’ die jarenlang rondgaan in Barkley Cove raakt de slimme en veerkrachtige Kya steeds verder geïsoleerd. Als ze in contact komt met twee jonge mannen uit het dorp gaat er een nieuwe wereld voor haar open. Maar als één van die twee dood gevonden wordt, wordt Kya al snel aangewezen als hoofdverdachte...

Taylor John Smith (Tate Walker) en Daisy Edgar-Jones (Catherine 'Kya' Clark) in de film 'Where the Crawdads Sing'

Beoordeling van Gids.tv: ★★½

Entertainment-score: 67% | IMDb ★ 7,1

Deze film is gebaseerd op de overbekende bestseller van Delia Owens. Tot op heden zijn er meer dan 12 miljoen exemplaren van de roman verkocht, waardoor het één van de bestverkochte boeken aller tijden is en daardoor natuurlijk de aandacht van Hollywood trekt. De cast is zeker aantrekkelijk, want naast Daisy Edgar-Jones (Under the Banner of Heaven) zijn ook Taylor John Smith (Blacklight) en de talentvolle acteur Harris Dickinson (Triangle of Sadness) te zien in deze productie. Het verhaal blijft grotendeels trouw aan het boek maar mist evenwicht, is soms rommelig en blinkt nergens in uit. De finale is wel weer bevredigend, maar dan moeten we de lachwekkende "ouder worden"-scènes maar snel vergeten. Tweeënhalve ster.

Naast Daisy Edgar-Jones (Fresh) en Harris Dickinson (The King's Man) zijn ook Taylor John Smith (Blacklight) en David Strathairn (Nomadland) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Olivia Newman (Chicago Fire).

Vanaf 28 juli 2022 is deze film Where the Crawdads Sing te zien in de bioscopen. Genre: Drama, Mysterie. Tijdsduur: 125 minuten.