Recensie: ANTOON – ENGEL over Noord-Hollandse pop-fenomeen, rapper en producer

Mooie muziekdocumentaire opgedragen aan zijn overleden moeder Heleen

Vanaf 21 april draait de film ANTOON – ENGEL in de Nederlandse bioscopen. Volg het leven van Valentijn - artiestennaam Antoon - met ontzettende hoge pieken en zeer diepe dalen. Dan ben je 20 jaar, twee keer een uitverkochte Ziggo Dome, maar mijn moeder in een kist. Lees hier de filmrecensie van ANTOON – ENGEL.

Valentijn Antoon Remmert Verkerk
Het verhaal van Antoon is er één van vastberadenheid; als je echt iets wil en er helemaal voor gaat, kun je uiteindelijk alles bereiken. Vanaf het Ziggo Dome concert, waar hij zijn grootste hits zoals 'Hyperventilatie', 'Vluchtstrook', 'Hallo,' 'Hotelschool' en 'Meteoriet' performde voor zijn uitzinnige fans, en terug gaat naar zijn vroege jeugd. Met nooit eerder vertoonde beelden zien we de eerste stappen in deze bijzondere muziekcarrière van Valentijn en vertellen de mensen die het dichtst bij hem staan, hoe het toen allemaal is begonnen.

Entertainment-score: 75% | IMDb ★ n.n.b.

Na de debuutsingle 'Hyperventilatie' (2020) ging het in een ontzettende snelle stroomversnelling voor de zanger en rapper Antoon. De single heeft in Nederland de dubbel platina status bereikt en Antoon heeft inmiddels diverse festivals, Paradiso en zelfs het Ziggo Dome plat weten te spelen. Deze documentaire laat naast de vele hits ook de Westfriese nuchterheid zien waar zijn familie, vader, oma, en zus liefdevol over de jonge zanger spreken. De rode draad van deze muziekdocumentaire is zijn moeder Heleen, die na een slopende ziekte en kort na het eerste succes van haar zoon, helaas overleed. Ook als je niets van deze artiest weet geniet je toch, omdat zijn verhaal facinerend, ontroerend en bijzonder is. Vier sterren.

Naast Valentijn Verkerk zijn ook zijn vader Justus Verkerk, oma Anneke Verkerk, Big2 en Ronnie Flex te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Justus Verkerk en Luc Frantzen.

Vanaf 21 april is de documentaire ANTOON – ENGEL te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: muziek, documentaire. Tijdsduur: 88 minuten.