Recensie: Quiz Lady met Awkwafina en Sandra Oh is geslaagde komedie met hilarische momenten

Van de makers van Barb and Star Go to Vista Del Mar en Booksmart

Vanaf 3 november is de film Quiz Lady te zien op Disney+. Een splinternieuwe slapstick-achtige komedie staat klaar op de streamingdienst, met topactrices Sandra Oh en Awkwafina in de hoofdrol. Met twee verveemde zussen, een vermiste moeder en ontvoerde hond stapelen de problemen hard op, maar spelshowhost Terry McTeer brengt licht in de duisternis. Lees hier de filmrecensie van Quiz Lady.

"Two sisters. One destiny"
De briljante, maar gespannen Anne is enorm geobsedeerd met spelprogramma's. Ze herenigt zich met haar vervreemde zus Jenny om de grote gokschulden van hun moeder af te betalen. Wanneer Annes hond ontvoerd wordt, trekken de zussen het land rond om geld te verdienen met behulp van quizzen. Het avontuurlijke uitje zou de dames weleens bij elkaar kunnen brengen.

Acteur Will Ferrell in de film 'Quiz Lady'

Entertainment-score: 75% | IMDb ★ 6,7

Van de makers van Booksmart en Barb and Star Go to Vista Del Mar komt deze komedie, die zeker een paar hilarische momenten in petto heeft. Wat de film knap doet is dat het nooit echt flauw wordt en dat je steeds met een glimlach zit te kijken. De cast maakt er een feestje van: onder meer een ijzersterke Awkwafina als de grijze muis die haar hele leven al een spelshow op televisie kijkt. Het is een rol die op haar lijf is geschreven. Ook de rol van Sandra Oh als haar hysterische zus Jenny wordt nooit vervelend of saai. Quiz Lady is een erg fijne komedie geworden, heeft een leuk verhaal in huis en brengt aan het einde van de rit een gezellige en grappige kijkervaring. Tel daar de heerlijke soundtrack bij op en je zit er warmpjes bij deze winter. Drieënhalve ster.

Naast Awkwafina (The Farewell) en Sandra Oh (Killing Eve) spelen ook Will Ferrell (Blades of Glory), Jason Schwartzman (Moonrise Kingdom) en Holland Taylor (The Morning Show) in deze film. Deze productie is geregisseerd door regisseur Jessica Yu (Citadel).

Vanaf 3 november 2023 is Quiz Lady te zien te zien op Disney+. Genre: komedie. Tijdsduur: 99 minuten.