Recensie: A Merry Christmas Wish is clichématig kerstdrama zonder emotie

Nieuwe kerstfilm van de Hallmark Channel

Vanaf vrijdag 1 december staat de film A Merry Christmas Wish op Netflix. Dit is één van de films uit de Hallmark kerstreeks van 2022 die op Netflix is uitgekomen. We recenseren ze alle zeven en gaan verder met misschien wel de slechtste van het stel: we moeten emotie voelen, maar het is er niet. Lees hier de recensie van A Merry Christmas Wish.

Boerderij of de stad?
Janie, een opkomende marketingmanager die in New York woont, keert terug naar haar geboorteplaats Woodland Falls als haar oudoom Randall overlijdt. Randall heeft er zelfs voor gezorgd dat zijn boerenknecht, Dylan, zal helpen bij het evenement dat wordt gehouden in de uitgestrekte schuur van de boerderij. Zich ervan bewust dat haar vriend uit Manhattan graag wil dat ze terugkeert naar de stad begint Janie een onverwachte emotionele ruk te voelen over het leven op een meer authentieke, betekenisvolle manier.

Beoordeling van Gids.tv: ★

Entertainment-score: 48% | IMDb ★ 6,3

Deze film speelt zich eigenlijk af op één locatie: het dorp waarin de schuur van oudoom Randall staat. Die locatie op zichzelf is niet interessant genoeg om de volledige film interessant te blijven. Het verhaal is iets dat we toch al honderden keren gezien hebben, maar dat zijn we wel gewend van dit soort kersttitels. In dit geval leunt de film wel heel erg heftig op de verhaalelementen die we al in honderden films hebben gezien en zelfs de muziek lijkt te zijn geleend van eerder werk: het lijkt in ieder geval niet alsof de muziek speciaal voor de film gemaakt is. Van de zeven films die Hallmark en Netflix op de eerste van december online hebben gezet zijn er absoluut betere te vinden. Kijk deze niet. 1 ster.

Naast Jill Wagner (Brave) en Cameron Mathison (54) spelen ook Neil Whitely (Red) en Morgan David Jones (Mollys Game) in deze film. Deze productie is geregisseerd door Bradley Walsh (The Holiday Calender).

Vanaf 1 december 2023 is A Merry Christmas Wish te kijken op Netflix. Genre: kerst, romantiek. Tijdsduur: 85 minuten.